گوناگون

همایش انسولین‌درمانی در مشهد برگزار شد

همایش انسولین درمانی با حضور 130 پزشک عمومی، فوق‌تخصص غدد و متخصصان داخلی در هتل پارس مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر سیدمحسن خوش‌نیت، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، امروز 17 مرداد ماه در همایش انسولین درمانی، عنوان کرد: سستی در شروع درمان دیابت و زمان تشخیص ممکن است منجر به از دست رفتن یک فرصت طلایی در بخش درمان شود.

وی با اشاره به اینکه درمان دیابت برای هر فردی متفاوت است، اظهارکرد: برای درمان دیابت باید اقداماتی مانند، اصلاح سبک زندگی، استفاده از مت‌فورمین یا داروهای خوراکی و شروع به موقع انسولین صورت گیرد.

خوش‌نیت ادامه داد: در صورتی که با ترکیب دارویی موفق به کنترل دیابت نشدیم باید از انسولین درمانی استفاده و در صورت عدم توفیق داروی دیگری نیز به ر‍‍ژیم درمانی افزود شود.

برخی بیماران دیابتی به دلیل مشکل مالی، درمان را متوقف می‌کنند

دکتر زهره موسوی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش خاطرنشان کرد: برخی از بیماران دیابتی به دلیل وجود مشکل مالی از ادامه درمان و مصرف رژیم غذایی خودداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از داروی مت‌فورمین در تمام درمان‌های دیابتی ارجحیت دارد.

موسوی با بیان اینکه با کنترل قندخون بیمار دیابتی از فشارخون بهتری نیز برخوردار می‌شود، افزود: باید برای بیمارانی که در سنین جوان‌تری قرار داشته یا مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نیستند کنترل قندخون بیشتری صورت گیرد.

دیابت تهدیدی جدی برای سلامت بدن است

دکتر شکوفه بنکداران، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دیابت تهدیدی جدی برای سلامت بدن است، عنوان کرد: بیماران دیابتی دچار عوارضی در عروق خونی، پا، اعصاب و دندان‌ آنان می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا