گوناگون

استاندار یزد: راه توسعه استان بهره مندی از تکنولوژیهای نوین است

استاندار یزد گفت: راه توسعه استان یزد، حرکت در مسیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و برخورداری از صنایع بهره‌مند از تکنولوژی‌های نوین روز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، “سید محمد میرمحمدی” در نشست مشترک شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات استان با “جهانگرد” معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح امروز برگزار شد، این سفر معاون وزیر را فرصت مغتنمی برای همه صاحبنظران عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان دانست تا از لحظه لحظه آن برای پیشبرد برنامه‌های استان در این عرصه بهره ببرند.

وی فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی از ارکان توسعه هر کشور دانست و خاطر نشان کرد: امروز کشورهایی که نتوانند با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات امور مربوط به خود را هم از نظر دسترسی به اطلاعات و تبادل اطلاعات و هم از منظر دستیابی به علوم و فنون و دانشهای روز مدیریت کنند، جزو کشورهای عقب مانده خواهند بود بنابراین دستیابی به تکنولوژی فراگیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، می‌تواند در خدمت مردم قرار گیرد.

استاندار یزد، فراگیر شدن بهره مندی مردم از فناوری اطلاعات و ارتباطات را رافع بسیاری از مشکلات جامعه اعم از ترددهای نابجا، تصادفات ناشی از حمل و نقل‌ها، فرصت‌سوزی‌ها، مصرف انرژی بالا و افزایش آلایندگی محیط‌زیست دانست.

وی افزود: با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهروندان می‌توانند به جای تلف شدن وقت‌شان در ترافیک، این فرصت‌ها را برای کسب علم و دانش صرف کنند و کشور را در راستای دستیابی به قله‌های پیشرفت مساعدت کنند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان سپس ادامه داد: مدیران باید باور لازم را در زمینه‌های کاری داشته باشند چرا که در غیر این‌صورت ناهماهنگی‌ها در مدیریت مشکلات تداوم می‌یابد، بنابراین لازم است تا برای دور شدن از این وضعیت به مباحث مدیریتی توجه بیشتری داشته باشیم.

استاندار با بیان این جمله که استان برای اتخاذ تصمیمات بزرگ، در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آمادگی کامل دارد، خطاب به معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید با نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌های روز، تصمیم سازی لازم را انجام دهید تا کارها در استان به سمت پیشتازی در این عرصه حرکت کند.

وی سپس با اشاره به طراحی موتور جستجو گر پارسی جو توسط متخصصان استان، خواستار توجه وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات به این فناوری و حمایت از آن شد.

میرمحمدی بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات را موجب اعتماد بخشی به مردم دانست و استفاده از این عرصه گسترده و پایش‌ها و دسترسی‌ها و امکانات موجود در سیستم بانکی را، زمینه‌ساز کنترل فسادهای مالی ذکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با بهره‌گیری از این سطح تکنولوژی دیگر شاهد تخلف‌های 3 هزار میلیارد تومانی و مشابه آن نباشیم.

وی با قدردانی از موافقت جهانگرد با بهره‌مندی یزد از موضوع ابر پردازشی، ابراز امیدواری کرد: دیگر درخواست‌های مطرح شده استان نیز که با قول مساعد همراه شد، مورد پشتیبانی وزارتخانه و اجرا قرار گیرد.

استاندار یزد راه توسعه استان را حرکت در مسیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره‌گیری از صنایع های‌تک عنوان کرد و افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید این راه را هر چه سریع‌تر طی کنیم.

میرمحمدی در پایان ابراز امیدواری کرد تا استان یزد بتواند در سطح ملی و بین المللی و در عرصه رقابت، نمونه باشد و نیز اظهار کرد: استعدادها و پتانسیل های لازم برای دستیابی به این سطح از موفقیت در استان وجود دارد و مجموعه استانداری و نهادها و ادارات ذیربط استان، تمام توان و اراده خود را در جهت تسهیل امر گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان به کار گرفته و نهایت همکاری لازم را با وزارتخانه مربوطه در راستای اجرای برنامه‌ها و دستیابی به اهداف توسعه استان در این عرصه معمول می‌دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا