گوناگون

رونق صنایع‌دستی بسترساز ایجاد اشتغال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: یکی از راهکارهای مهم در ایجاد اشتغال پایدار توجه ویژه به مقوله صنایع‌دستی، خصوصا در استانی نظیر فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ فارس، مصیب امیری چهارشنبه 10 اردیبهشت در جمع خبرنگاران افزود: رونق صنایع‌دستی به‌معنای آن است که با کمترین هزینه، بیشترین میزان اشتغال ممکن ایجاد خواهد شد.

امیری در خصوص راهکارها و برنامه‌های میراث فرهنگی فارس برای رونق صنایع دستی این استان، انجام پژوهش در زمینه هنرها و صنایع‌دستی فراموش‌شده را یادآور و متذکر شد: این هنرها باید بازیابی و احیا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی صنایع دستی در تمام شهرستان‌ها و روستاهای استان را یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال دانست و گفت: آموزش صنایع دستی در تمامی شهرستان‌های استان با استفاده از مربیان باتجربه، از راهکارهای مد نظر ما است.

وی برپایی نمایشگاه‌های مختلف فصلی و دائمی را از راهکارهای رونق صنایع دستی، دانست و گفت: نوروز امسال در فارس 250 نمایشگاه برگزار کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان را ازدیگر راهکارها اعلام و اظهار کرد: تاکنون نیز علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی، برخی از خانه‌های تاریخی، تحت مالکیت این اداره کل، در اختیار حوزه‌های مختلف صنایع دستی قرار گرفته و به کارگاه‌های فعال بدل شده است.

امیری گفت: توجه به نیازهای بازارهای هدف عامل مهمی در توسعه‌ی صادرات است بنابراین با همکاری اتحادیه‌ی تعاونی صنایع‌دستی، پژوهش‌هایی در خصوص نیازهای بازار و همچنین احیا و باززنده‌سازی هنرهای فراموش شده و در حال فراموشی در استان در حال انجام است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا