گوناگون

استان بوشهر یک محرومیت تاریخی دیده است/ لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه استان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در نشست با استاندار بوشهر و معاونان وی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش های مختلف است که این میزان ظرفیت در استان بوشهر در هیچ یک از استان‌های کشور وجود ندارد.

وی به نقش بسیار مهم خلیج فارس در اقتصاد اشاره کرد و بیان داشت: استان بوشهر دارای مرز طولانی با خلیج فارس است و همچنین در بخش‌های شیلات و کشاورزی و نفت و گاز و پتروشیمی و دریا و دریانوردی و صید و صیادی نیز ظرفیت‌های بسیار مهمی در استان بوشهر وجود دارد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ظرفیت‌های ممتاز استان بوشهر تاکنون به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است، اضافه کرد: استان بوشهر از اقتصاد کرانه‌ای و دریایی به عنوان جامع‌ترین اقتصاد برخوردار است که باید از آن استفاده مناسبی شود.

وی همچنین از نقش استان بوشهر در عرصه‌های نظامی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: همدلی و همراهی مسئولان و مردم در استان بوشهر کم‌نظیر است و این ظرفیت‌ها در کنار هم می‌تواند زمینه را برای توسعه هر چه بیشتر استان مهیا سازد.

آمادگی بانک توسعه اسلامی برای ارائه خدمات در استان بوشهر

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به محروم نگه‌داشتن استان بوشهر در دوران قاجار تا عصر پهلوی، ادامه داد: استان بوشهر یک محرومیت تاریخی دیده است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: این آرامش و وحدت حاکم در استان بوشهر اهمیت بسیار زیادی دارد و همه باید برای توسعه و پیشرفت روز افزون استان تلاش کنند.

وی تصریح کرد: بانک توسعه اسلامی برای ارائه تسهیلات به بخش‌های مختلف در استان بوشهر اعلام آمادگی کرده که تنها یک سرمایه‌گذار در بخش گردشگردی با تسهیلات اعتباری از این بانک برای اجرای طرح‌های گردشگری برنامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه یونسکو دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای رفع مشکلات استان بوشهر است، تاکید کرد: باید از همه توان و ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا