گوناگون

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از مرزهای شرقی بازدید کردند

به گزارش خبرنگار مهر، در سفر دو روزه کمیسیون سه نفره امنیت مجلس به منظور بازدید از مرزهای شرقی از جمله سراوان، سیستان و میرجاوه حوادث اخیر به وقوع پیوسته در این استان از جمله ربایش مرزبانان ایران، ترور معلم شهید جواد نوروزی در شهرستان راسک و همچنین وضعیت نوار مرزی و بازارچه‌های مرزی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

نماینده مردم زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در سفر اعضای کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی مواردی از جمله ریشه یابی دلایل و عوامل تاثیر گذار در ربایش مرزبانان ایرانی، بازارچه های مرزی و همچنین مشکلاتی از قبیل تردد کشاورزان ایرانی به دلیل قرار گرفتن برخی از زمینه‌های کشاورزی در پشت دیوار مرزی و نیز استحکامات و ملزومات مورد نیاز در صیانت از مرزهای شرقی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت.

سید باقر حسینی همچنین پیگیری و بررسی وضعیت مرزبانان ربوده شده جمشید دانایی فر را از جمله محور های مورد بحث و موضوعات مدنظر کمیسیون امنیت مجلس عنوان کرد و گفت: تلاش و رایزنی برای مشخص شدن وضعیت این مرزبان با جدیت ادامه دارد.  

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشور های افغانستان و پاکستان با وجود 7 بازارچه فعال، پتانسیل بسیار مناسبی در راستای تجارت و همچنین ایجاد اشتغالزایی در نوار مرزی دارد افزود: فعال سازی بازارچه های مرزی نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، کمک به معیشت مرزنشیان و همچنین ایجاد امنیت در مرز های شرقی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای کمیسیون امنیت مجلس پس از دو روز تحقیق و ریشه یابی حوادث اخیر استان ضمن بازدید از مرز های سراوان، میرجاوه و زابل امشب زاهدان را به مقصد تهران ترک خواهند گفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا