گوناگون

اعمال خشونت، مسائل اخلاقی و مواد مخدر ناهنجاری های شایع در مدارس گرگان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمصطفی حقی صبح شنبه در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش گلستان، گفت: برای مقابله با این تهدیدها کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش ، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان و دیگر دستگاه های اجرایی فعال در این بخش تشکیل می شود.

وی افزود : اعضای این کارگروه با متمرکز کردن برنامه های فرهنگی و پیشگیری و جلوگیری از موازی های کارهای موجود در دستگاه ای مختلف، سیاستگذاری های مورد نیاز برای برنامه های پیشگیرانه را تدوین می کنند.

وی ابر از امیدواری کرد : برنامه های پیشگیرانه ی این کارگروه از  مهر امسال در سطح مد ارس اجرایی شود.

حجت الاسلام حقی با ابراز نگرانی از کاهش سن جرم  آن را زنگ خطری برای آینده ی جامعه عنوان کرد و افزود : این کارگروه به عنوان یک قرارگاه فرهنگی تلاش می کند برای ارتقای فرهنگی و کاهش جرائم ، گام های موثر در سطح مدارس استان بردارد.

وی در این دیدار ، آموزش و پرورش را از مهم ترین حوزه های تاثیرگذار در بخش پیشگیری برشمرد و گفت : تمرکز برنامه های پیشگیرانه و فرهنگی در مدارس می تواند آینده ی جامعه را بیمه کند.

معاون پیشگیری از جرم دادسرای عمومی و انقلاب گرگان به دیدار با آیت الله میربهبهانی، مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان اشاره کرد و گفت: در این دیدار با تشریح  معضلات و آسیب های اجتماعی اصلی شهر گرگان ، ضرب و جرح ، فحاشی و تهدید به عنوان جرائمی که بیشترین آمار تعداد پرونده های وارده به دادسرا را تشکیل می دهند اعلام شد.

وی با درخواست همکاری گسترده تر حوزه های علمیه با دادسرا به منظور فرهنگ سازی و  پیشگیری از این قبیل جرائم رفتاری، افزود: حوزه های علمیه و طلاب در صف مقدم مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی هستند، لذا باید بررسی کنیم چرا صبر مردم کم شده است و به کوچکترین بهانه ای دست به خشونت می زنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا