گوناگون

امام جمعه اهواز: نگاه اسلام به منزلت زنان متعالی است

81233395 5816318

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، آیت الله ˈسیدمحمدعلی موسوی جزایریˈ در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: منزلت زن در اسلام به گونه ای است که خود منشا و سبب ساز تعالی و رشد معنوی جامعه می شود.

وی با رد آزادی فساد و لجام گسیخته مرسوم در کشورهای غربی و اینکه چنین آزادی مخالف عقل و شرع است گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) معتقد هستند که مرد از دامن زن به معراج می رود و چنین زنانی در جامعه می توانند مفید و انسان ساز باشند.

امام جمعه اهواز با اشاره به کشف حجاب توسط رضا خان در سال 1314 و جنایاتی که در حق زنان مسلمان روا داشته شد به حادثه کشتار مردم معترض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد اشاره کرد و گفت: این جنایت و خیانت هیچ گاه از پیشانی تاریخ محو نخواهد شد.

آیت الله موسوی جزایری به نقش موثر وتعیین کننده زنان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نباید فساد انگیزی عده ای معدود را که می خواهند بی بندو باری را در جامعه ترویج کنند به پای همه زنان ایران اسلامی گذاشت.

خطیب جمعه اهواز با گرامیداشت 25 تیر روز تامین اجتماعی و بهزیستی و تاکید بر اینکه هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم به خصوص خانواده های مسمتند و فرزندان معلول نیست خاطرنشان کرد: اسلام دین رحمانی و انسانی است و خدمت به هم نوع خود را در ردیف بالاترین عبادات می شمارد.

وی خدمت به مردم و مستضعفان را در ردیف اعمال صالح توصیف کرد و افزود: در روز قیامت این اعمال صالح ما هستند که به داد ما می رسند و ما را از آتش دوزخ محفوظ نگه می دارند.

امام جمعه اهواز در بخشی از خطبه های خود ضمن ابراز نگرانی از افزایش روز افزون بیکاری در استان خوزستان بر کمک و همیاری صنایع بزرگ استان همچون پتروشیمی ، نفت و فولاد برای جذب افراد جویای کار تاکید کرد و افزود: گردش مالی صنایع بزرگ استان باید در بانک های استان صورت گیرد تا بتوان مشکلی از انبوه مشکلات استان را حل کرد.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه گفت: واحدهای صنعتی، تولیدی و اداری استان باید استخدام های خود را از افراد بومی استان قرار دهند و اگر غیر از این باشد ظلم به مردم است و قابل قبول نیست.

خطیب جمعه اهواز در خطبه اول نماز ضمن دعوت عموم مردم و خود به رعایت تقوای الهی ، روزه را از مصادیق تقوا توصیف کرد و اظهار داشت: بهترین عمل در ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی روزه گرفتن و تلاوت قرآن است.

وی خود را در محضر الهی دانستن و معصیت نکردن را از مظاهر تقوا خواند و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تمرین گناه نکردن است.

646/641

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا