گوناگون

بخشش شاکیان درجشن گلریزان،لبخند را برلب های 183زندانی همدان می نشاند

81233401 5816276

به گزارش ایرنا ˈیدالله روحانی منشˈ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره)شهر همدان از برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان همدان با کمک خیرین در 23 تیرماه جاری مصادف با 16 ماه مبارک رمضان خبرداد و افزود: 183 زندانی جرایم غیر عمد با بیش از 152 میلیارد ریال بدهی در زندان های همدان محبوس هستند.

وی ادامه داد: 28 نفر از این افراد به علت ناتوانی در پرداخت مهریه،70 نفر به علت دیه و 85 نفر نیز به دلیل بدهکاری مالی در زندان های استان همدان محبوس هستند همچنین 35 نفر از بدهکاران مالی محبوس در زندان های همدان ، خانم هستند.

وی با اشاره به کمک یک میلیارد و 500 میلیون ریالی رهبر معظم انقلاب به ستاد دیه گفت: این حرکت مقام معظم رهبری، موجب دلگرمی بسیاری از خیرین و بسیاری از بدهکاران محبوس در زندان ها شده است.

وی کمک به زندانیان دیه که به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می برند را یکی از رسالت های مهم خیرین در جامعه دانست و اظهار کرد: در روایات اسلامی و سخنان ائمه معصومین تأکید فراوانی به بخشش و گذشت فرد خطاکار و پشیمان شده است و کسی که این عمل را انجام دهد، اجری عظیم در پیشگاه خداوند متعال خواهد داشت.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: حضور خیرین در این عرصه علاوه بر پاداش اخروی، آثار عینی و قابل لمس دنیوی نیز دارد که با آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد، گرفتاری های اعضای خانواده این زندانیان حل شده و انحرافات اجتماعی کاهش می یابد.

روحانی منش اظهار امیدواری کرد: با برگزاری جشن گلریزان و جمع آوری کمک های مردم خیراندیش، این افراد از زندان آزاد شده و زمینه بازگشت آنها به خانواده هایشان فراهم شود و از این طریق از بروز آسیب های اجتماعی ناشی از نبود سرپرست خانوار و خسارت ها و آسیب های فراوان روحی، روانی، اقتصادی و اجتماعی در این خانواده ها جلوگیری شود.

سال گذشته 312 زندانی بدهکار همدانی با کمک ستاد دیه استان همدان با بدهی بالغ بر 269 میلیارد ریال از زندان آزاد شدند که 140 میلیارد ریال از آنها با بخشش شاکیان بوده است.

همچنیبن در گلریزان سال گذشته چهارمیلیارد و 500 میلیون ریال توسط خیرین به ستاد دیه کمک شد که پیش بینی ها برای سالجاری بیش از این مقدار است.

7533/576/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا