گوناگون

امر به معروف و نهي از منكر فريضه بزرگ الهي است

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله اسدالله ايماني شامگاه شنبه در مراسم توديع و معارفه دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان فارس افزود: امر به معروف و نهي از منكر اولين و دومين اصل استوار جهاد در عرصه هاي مختلف است.

وي ادامه داد: جهاد در هر فضايي كه تحقق پيدا كند شكل گيري آن در قالب امر به معروف و نهي از منكر ميسر است در غير اين صورت جهادي تحقق پيدا نمي كند.

نماينده ولي فقيه در استان فارس ادامه داد: براي تحقق شعار امسال بايد به معناي معروف و نهي از منكر توجه ويژه داشته باشيم و اين امر در تمامي حركتها مدنظر ما قرار گيرد.

آيت الله ايماني يادآور شد: اصل هشتم قانون اساسي به امر به معروف و نهي از منكر اختصاص دارد و در اين اصل مسئولان نظام به تحقق ساختاري كه بتواند فضاي حاكميت را به معروف نزديك و از منكر دور نگه دارد، اشاره شده است.

وي ادامه داد: اگر اين فريضه بزرگ در جامعه احياء شود معضلات و مشكلات فرهنگي و اخلاقي جامعه مرتفع خواهد شد و جابه جايي هنجارها و ساير مسائل در صراط مستقيم و راه صحيح خود قرار مي گيرد.

امام جمعه شيراز تاكيد كرد: در اين خصوص ضروري است كه افرادي كه در ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر فعاليت دارند اين حركت را كه معروف را در جامعه حاكم و منكر را از جامعه دور كنند، مورد توجه جدي خود قرار دهند.

وي با بيان اينكه يكي از نعمتهاي بزرگ خداوند علاقه مندي به خوبيها و دوري از بديهاست، افزود: مسئولان اين حوزه بايد در شناسايي كار ضد فرهنگي اقدام كرده تا ناهنجاريها از جامعه دور شده و جامعه مدينه فاضله شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا