گوناگون

اولویت های برنامه ستاد اجرایی پزشک خانواده در استان فارس

81155952 5680973

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر کرم توانی افزود : ادغام پنج برنامه اولویت دار معاونت بهداشتی در بسته خدمات پزشک خانواده و الزام پزشکان خانواده به ارایه این خدمات به جمعیت تحت پوشش در جهت پیش گیری و مراقبت مستمر وصحیح در زمینه مراقبت بیماری های قلبی و عروقی ، مراقبت بیماری های متابولیک مثل دیابت ، بهبود تغدیه کودکان زیر شش سال ، مراقبت سلامت مادران باردار و مراقبت و معاینات دوره ای دانش آموزان ، از اولویت های پزشک خانواده در سال جاری می باشد .

وی اظهار داشت : انجام حداقل 10 طرح پژوهشی در خصوص زوایای مختلف برنامه پزشک خانواده از جمله رضایت مندی مردم ، پزشکان ، وضعیت پرداخت از جیب مردم در جهت بهبود وضعیت اجرای برنامه و رفع نقایص و مشکلات اجرایی دیگر برنامه ای است که در اولویت های کاری ما قرار گرفته است .

دکتر توانی بیان کرد : یکی از مهم ترین تحولاتی که می تواند نظام ارجاع را به بهترین نحو ممکن عملی سازد انجام ویزیت جاری و ارجاع الکترونیک می باشد که راه اندازی نرم افزار ویزیت جاری و ارجاع الکترونیک و اتصال کلیه پزشکان خانواده و متخصصان به این نرم افزار در جهت ثبت اقدامات و خدماتی که در هر ویزیت توسط پزشکان خانواده به بیماران ارایه می گردد ، از اصول آن است .

وی گفت : به منظور مشخص کردن سطوح مختلف درمان و نیز نحوه و زمان مناسب ارجاع ، آماده سازی راهنماهای بالینی ، مراقبتی و درمانی از مهم ترین اصول می باشد ، بنابراین تدوین این راهنماها نیز برای پزشکان خانواده و متخصصان ودر جهت منطقی و علمی کردن درمان و ارجاع بیماران در راس برنامه های ستاد اجرایی در سال جاری می باشد. ک/3

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا