Mihanpostگوناگون

اگر عقلانیتی در ۱+۵ باشد مذاکرات هسته‌ای می‌تواند به تفاهم برسد

به گزارش خبرنگار مهر، علی  لاریجانی شامگاه یکشنبه در  نشست با استاندار و مسئولان و نمایندگان استان زنجان افزود: بحث هسته ای یک موضوع مهم برای کشور ما هست و به هر حال از طریق مذاکرات در یک مسیر روشنی افتاده است و دربسیاری از بخش ها در مذاکرات نگرش ها به یکدیگر نزدیک تر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه کشور در بخش های مختلف  گفت: باید آرا مختلف را به رسمیت بشناسیم و اختلاف نظرها را در قالب فرایند توسعه کشور استفاده و برنامه ریزی کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه  کشور نیازمند توسعه و پیشرفت با استفاده از ظرفیت های مختلف است  افزود: اختلاف نظرها منتهی به به محقق شدن دستاوردهای مهم و تاثیرگذار می شود.

وی با بیان اینکه اگر اختلاف نظر ها در یک مسیر مشخص باشد و مانع پیشرفت نشود موجب موفقیت خواهد بود ادامه داد: وجود اختلاف نظرها در یک بستر مناسب موجب توسعه و پیشرفت کشور می شود.  

لاریجانی افزود: همین که اختلاف نظر تبدیل به یک مسیر مشخص شود و ایجاد سایش نکند دستآورد مهمی  است وباید اختلاف نظر را بهرسیمت شناخت و قبول کرد نظرات و اختلاف سلیقه ها در سرجای خودشون است.  

رییس مجلس شورای اسلامی لزوم احترام به آراء مختلف را مورد تاکید قرار داد  و  وجود نظرات مختلف را باید پذیرفت گفت: در حکومتی که دموکراسی در آن حاکم است، اختلاف نظر میان افراد متفاوت ممکن است در امور کارشناسی وجود داشته باشد.  

لاریجانی با اشاره به توسعه و پیشرفت برخی کشورها با استفاده از احترام به اختلاف سلایق گفت: در چنین زمانی اختلاف نظرها شیرین می شود و باید قبول کرد کشورهای که پیشرفت کرده اند از این آموزه بهتر استفاده کردند از این آموزه درست استفاده کرده اند و برخی کشورها نیز به آن توجه نکرده اند و اختلاف نظر ها تبدیل به یک کشمکش های داخلی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی وجود مولفه های مطلوب توسعه ای در کشور ایران را به عنوان یک فرایند مهم مورد تاکید قرار داد و با تاکید براینکه باید از این مولفه اساسی و ارزشمند استفاه مطلوب صورت بگیرد افزود: به این نکته باید توجه کرد که در ایران  در یک شرایط مهمی قرار داریم که خیلی از مولفه های آن به نفع یک جهش در کشور است

لاریجانی با بیان اینکه به رغم وجود چالش های موجود در منطقه و گژنگری ها در منطقه، ایران در یک بستر فرایند مطلوب را طی می کند افزود: باید از فرصت پیش آمده در کشور برای توسعه استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه  ورود بخش خصوصی در کشور باید گام های اساسی برداشته شود، روند موجود در اجرای اصل ۴۴ را قابل قبول نداست و افزود:  باید تولید کشور راه بیفتد و پذیرفت که بخش خصوصی و بخش های غیر دولتی تا زمانی که به نحو احس فعال نشود این مشکل حل نمی شود و حتی در مسائل بین المللی تاثیر می گذارد.

 لاریجانی با بیان اینکه ایران دارای فرهنگ غنی و ارزشمندی است گفت: ما یک فرهنگ غنی و ارزشمند داریم که  عقلانیت، معنویت را توامان دارد و این یک ظرفیت مهم است و ایران همیشه از متانت، عقلانیت و رفتار دورنگرانه بهره برده است.

لاریجانی با بیان اینکه ایران همواره از یک بستر مختلف در حوزه های خوبی برخوردار بوده طرفیت فرهنگی، اقتصادی و معدنی و نیروی انسنی متخصص را به عنوان یک ابزار مهم برای جهش عنوان کرد و گفت: وجود امنیت پایدار در  ایران به رغم غوغای موجود در سطح منطقه یک تاثیر مهم  دارد.  

وی با تاکید بر اینکه موضوعی که ما باید به آن توجه کنیم، مدیریت اقتصادی درونی کشور است که باید علاج شود افزود: باید برنامه ریزی مناسب برای درست و کامل پیاده شدن سیتاست های اصل ۴۴ در کشور صورت  برگیرد تا روند رشد اقتصادی محقق شود.

لاریجانی  با بیان اینکه امروز  دنیا به نقش ایران در زمینه های  مختلف اذعان دارد و تاثیرگذاری این نقش را همواره مورد تاکید قرار داده است افزود: ایران  هم ظرفیت ثبات در منطقه را داشته و هم ظرفیت ثبات سازی در منطق داشته است.  

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نقطه ای که ما به راستی در آن نقص داریم در بخش اقتصادی است نخست باید درد را فهمید و سپس برای درمان آن دنبال چاره بود.   لاریجانی با بیان اینکه مسئله اقتصادی ایران در دولتهای مختلف مشکل داشته است افزود: مشکلات اقتصادی ایران در دولت قبلی قدری بیشتر و عمیق تر شد.  

وی اتکای بودجه جاری کشور به نفت و همچنین گستردگی بودجه جاری کشور بلای بزرگ برای کشور است افزود: و این امر کمک کردن به بوجه عمرانی را دچار مشکل کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساختار بودجه کشور از ابتدا مشکل و اشکل داشته است و این  روند در دولت قبلی یک مقدار به بحث  ساختار بودجه  بی تفاوتی شد و بدتر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا