Mihanpostگوناگون

شوراهای اسلامی در کشور ما در جایگاه واقعی خود قرار ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد بیاتیان شامگاه یکشنبه در دیدار نمایندگان مردم استان با مجلس شورای اسلامی با روسای شوراهای اسلامی استان کردستان اظهار داشت: دستیابی به جایگاه واقعی شوراها با حرکت به سمت مدیریت واحد شهری امکان‌ پذیر است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای اسلامی شهر و روستاها در چهارچوب قوانین کشور افزود: وجود تعامل باعث بی ‌نیازی به گفتمان چالشی می ‌شود و تعامل لازم بین نمایندگان مجلس و شوراها متاسفانه تا کنون نبوده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان در بحث انتخاب شهرداران دخالتی نداشته اند اما در حال حاضر ۸۰ درصد معضلات مراجعه کنندگان به ما به مشکلات شهرداری‌ ها است و این امر نیازمند بازنگری است.

بیاتیان یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر بدنه شهراری انقدر از نیروهای سفارشی سنگین است که به حالت فلجی درآمده است و این روند بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: بیشترین امضا کنندگان این طرح برای مطرح شدن در صحن مجلس نمایندگان استان‌ های غربی کشور هستند و این امر نیازمند ریشه یابی است.

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: جایگاه شورا در قانون اساسی مشخص است و متاسفانه به دلیل عدم شناخت مسئولان از قانون اساسی درک درستی از شوراه ندارند.

بیاتیان در پایان سخنان خود در این نشست اظهار داشت: شوراها به دلیل منتخب بودن از سوی مردم در بحث اجرایی شدن برنامه ها و ایجاد هم افزایی بین مردم و مسئولان ظرفیتی ویژه هستند که باید از این ظرفیت در راستای توسعه همه جانبه از آن استفاده کرد.

در این نشست همچنین حامد قادرمرزی و محسن بیگلری دو نماینده دیگر مردم استان در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند و سپس شماری از روسای شورای اسلامی شهرهای استان کردستان نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص طرح ارائه شده به مجلس پرداختند و از نمایندگان خواستند که به این طرح رای منفی دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا