گوناگون

بازارچه‌های غیرمجاز اهواز جمع‌آوری می‌شوند

مدیر پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری اهواز گفت: با توجه به درخواست مکرر شهروندان مبنی بر جمع‌آوری بازارچه‌های غیرمجاز و سدمعبرها از سطح شهر، واحد پیشگیری از تخلفات شهری با شدت بیشتری برای جمع‌آوری این موارد از سطح شهر وارد عمل شده است.

بهزاد مشکوری درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌- منطقه خوزستان اظهار کرد: به منظور رفع سدمعبرها و بازارچه‌های غیرمجاز از سطح شهر اهواز، عوامل مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری شهردار اهواز، بازارچه‌های غیرمجاز بازار قدیمی عامری را جمع‌آوری کردند.

وی ادامه داد: در این اقدام که بدون درگیری و با رضایت شهروندان همراه بود، با یک دستگاه لودر و سه دستگاه کامیون، 70 کپر از بازار عامری جمع‌آوری شد و 55 سرویس جهت پاکسازی کامل بازار از زباله و ضایعات به جا مانده از کپرها، مورد استفاده قرار گرفت.

مشکوری تصریح کرد:‌ جمع‌آوری بازارچه‌های غیرمجاز دیگر نیز در دستور کار بعدی این واحد قرار دارد.

مدیر پیشگیری از تخلفات شهری شهردار اهواز گفت:‌ علاوه بر بازارچه‌های غیرمجاز، رفع سدمعبر خودروهایی مانند وانت‌بارها که در خیابان‌ها اقدام به فروش میوه و تره‌بار می‌کنند نیز از اقدامات این واحد است. رفع سدمعبر خودروهای دوره‌گرد که موجب ایجاد ترافیک در خیابان‌های اصلی می‌شود، در پروسه‌ای مستمر و با همکاری نیروی انتظامی انجام می‌شود.

مشکوری افزود: به این دلیل وقفه‌ای که در اجرای قرارداد بین شهرداری و نیروی انتظامی پیش آمد، جمع‌آوری این سدمعبرها اندکی با تاخیر انجام شد اما اکنون با توجه به عملیاتی شدن مجدد این قرارداد، امیدواریم همکاری‌های بین مجموعه شهرداری و مجموعه توانمند نیروی انتظامی در این زمینه موجب رضایت‌مندی شهروندان شود.

وی اظهار کرد: پیش از شروع اقدامات جمع‌آوری سدمعبرها، با نصب پلاکارد و بنر اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین شهروندان می‌توانند هر گونه سدمعبر، ساخت و سازهای غیرمجاز، تصرف غیرقانونی زمین و ساخت و سازهای دارای اضافه بنا و تخلف ساختمانی را از طریق سامانه اطلاع‌رسانی 137 شهرداری گزارش دهند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا