گوناگون

بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با حضور در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی واحد استان قم با رییس و مدیران جهاد قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، ابوالفضل ایرانی خواه روز پنجشنبه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم به همراه معاون و تنی چند از مدیران این دانشگاه با حضور در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی واحد استان قم از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد.

در این دیدار، رییس جهاد دانشگاهی استان قم با ذکر این مطلب که این مرکز از سال 1387 به شکل تخصصی آغاز به کار کرده است، گفت: این مرکز از مراکز اصلی و فعال و به نوعی اولین مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی کشور است.

محمد ابراهیم فقیه زاده افزود: سالانه هزاران زوج از سراسر ایران و کشورهای مختلف به دلیل کارایی بالای این مرکز با حضور در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی از خدمات این مرکز برخوردار می‌شوند.

وی اظهارکرد: این مرکز با نیروهای متخصص بومی به اثبات رساند که توان علمی و اجرایی استان قم در حوزه های علمی و پزشکی و درمانی در بالاترین سطح است و امروز با توجه به شرایط خاصی که این مرکز از آن برخوردار است به شکل یکی از مراکز جذب توریست درمانی کشور شناخته می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ارایه شده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم بیان کرد: تا کنون بیش از 16هزار پرونده از سراسر کشور و جهان به ثبت رسیده است که مراجعات افراد دارای پرونده ممکن است ده‌ها بار باشد.

وی گفت: سالانه 30 هزار مراجعه به این مرکز انجام می شود که چهل و پنج درصد از این تعداد، از خارج استان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم، ادامه داد: حضور این مرکز در شهر مذهبی و پرجاذبه معنوی و همچنین برخورداری از توان بالای تخصصی وارایه خدمات بهترین چشم انداز را برای حضور گسترده مردم از سراسر جهان به این مرکز برای درمان مشکل ناباروری ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله افزایش جمعیت و اهمیت مساله درمان ناباروری تصریح کرد: مقام معظم رهبری و بزرگان نظام با ابلاغ سیاست‌های جمعیتی نسبت به کاهش جمعیت کشور هشدار داده‌اند که قطعا یکی از مراکزی که نقش فعالی در این زمینه ایفای نقش خواهد داشت، مراکز درمان ناباروری خواهد بود.

فقیه زاده یادآورشد: مشکل ناباروری در کشور رو به ازدیاد است که باید برای این مشکل چاره اساسی اندیشید و جهاد دانشگاهی استان قم با بهره گیری از توان بالای متخصصان بومی خود و اجرای طرح‌های بدیع در این حوزه نقش مهمی در کم کردن آلام و دردهای زوج های جوان و کاهش مشکلات ناشی از عوارض نازایی ایفا می‌کند.

وی گفت: این مرکز سراسر مراکز درمان ناباروری جهاد در کشور است و مراکزی از جمله تهران و قزوین و… از خدمات این مرکز بهره می‌برند، همچنین توافقنامه های ملی و بین المللی برای گسترش فعالیت‌ها و همکاری با این مرکز منعقد و یا در مراحل همکاری است.

فقیه زاده با ذکر این مطلب که این مرکز فرصت مناسبی برای بخش درمان استان قم برای بهره مندی از شرایط خاص جذب توریست درمانی و شکوفای این حوزه علمی در استان را فراهم کرده است، گفت:همه باید سعی کنیم از این ظرفیت عظیم استانی به منظور توسعه استان و کشور و همچنین پاسخ به نیازهای روز جامعه بهره ببریم.

‌در این دیدار، سیدرضا طباطبایی معاون پژوهش جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این دیدار ضمن ارایه مباحث تخصصی اعمال این مرکز، در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از بخش‌های این مرکز ارایه کرد.

دکتر ایرانی خواه و دکتر عادلی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز درمان ناباروری جهاد سوالات خود را پیرامون بخش‌های مختلف این مرکز جویا شد‌.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا