گوناگون

ایجاد مرکز علم و کار برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه در استان یزد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد از ایجاد مرکز علم و کار برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه به مرکزیت دانشگاه یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، دکتر محمدرضا قمی در حاشیه سمینار آموزشی یک روزه مدیریت رفتار سازمانی که در محل این اتاق برگزار شد، در جمع خبرنگاران، یکی از اقدامات خوب این اتاق را برگزاری همایش ارتباط صنعت و دانشگاه، ذکر و تصریح کرد: ایجاد مرکز علم وکار به مرکزیت دانشگاه یزد از دستاوردهای این همایش بوده است که براساس آن در سال گذشته دانشجویان تازه تاسیس رشته‎های نساجی، شیمی و پلیمر و صنایع برخی دانشگاه‎های استان تحت آموزش‎های کارآفرینی و کارورزی قرار گرفتند. با این اقدام در نهایت در کنار دروس تئوری در عمل نیز آماده ورود به بازار کار در پایان تحصیل خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه قضا همایشی از سوی اتاق یزد در رابطه با شناخت و پیشگیری از پدیده‎های جرم خیزی که ریشه در مسائل اقتصادی دارد، برگزار شود چرا که در حال حاضر تعداد زیادی از پرونده‌های جرائم موجود در همین رابطه است و باز ریشه یابی این جرائم می‎تواند در پیشگیری از این جرائم در جامعه موثر باشد.

قمی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی ایران و 34 شعبه این اتاق در استان‎های کشور تنها متولی قانونی تشکل‎های بخش خصوصی کشور محسوب می‌شوند، از مهمترین وظایف این اتاق‎ها برگزاری سمینارها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی، تقویت ارتباطات درون و برون استانی و پیدا کردن راهکارهای رفع مشکلات اعضای این اتاق‌ها ذکر کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه واحدهای تولیدی استان در زمینه بکارگیری کارگر ساده با کمبود نیروی کار مواجه هستند و عمدتاً این کمبودها از ناحیه نیروهای غیربومی تامین می‎شود. متاسفانه این فرهنگ نادرست در یزد رایج شده است که نیروی کار دارای تحصیلات عالی کمتر راضی به فعالیت در بخش تولید می‎شوند و به دنبال کارهای اداری و پشت میزنشینی هستند.

دبیر شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با اشاره به تشکیل با تاخیر این شورا در استان، گفت: تاکنون 5 جلسه در تشکل‌های مختلف استان شکل گرفته و در آنها سعی شده تا مشکلات حوزه‎های بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گیرد که این مشکلات با رایزنی با مدیران دستگاه‎ها رفع و در مواردی که نیاز به اصلاح قوانین و آیین‎نامه‌ها بوده است مراتب به کمیسیون ماده 76 اتاق ایران انعکاس داده شده است.

قمی در رابطه با رکود صنایع به دلیل مشکلات مالی و نقدینگی، گفت: در واقع صنایع هیچگاه به اندازه ظرفیت اسمی خود تولید ندارند و در بهترین حالت تا 70 درصد ظرفیت تولید دارند و اکنون شاید تولید به 40 درصد ظرفیت رسیده باشد که این وضعیت به مراتب بهتر از آنچه است که در رسانه‎ها انعکاس داده می‎شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر ارتباطاتی که با کشورهای همسایه از گذشته داشته و داریم، با توجه به پتانسیل معدنی استان، ارتباط با کشورهای آفریقایی در زمینه معدنی، ارتباط با با کشورهای آسیای میانه به ویژه قزاقستان و ازبکستان در زمینه توسعه صادرات مصالح ساختمانی، لوازم خانگی و کشت‎های گلخانه‌ای و ارتباط با کشورهای اروپایی به خصوص ایتالیا و مجارستان در زمینه واردات تجهیزات و تکنولوژی را در دستور کار استان داریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا