گوناگون

برداشت5500 تن غلات توسط کشاورزان دیری/ نبود مشتری برای خرید گوجه فرنگی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی محمددوست عصر پنجشنبه در حاشیه برداشت گندم از مزارع دیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برداشت گندم در شهرستان دیر از نیمه دوم فروردین ماه آغاز و تاکنون پنج هزار و 500 تن گندم وجو از 18هزار و 500 هکتار سطح زیرکشت برداشت شده است.

وی اضافه کرد: این برداشت تا بیستم اردیبهشت ماه ادامه داد و احتمال زیادی دارد که دو هزار تن دیگر براین آمار افزوده شود.

محمد دوست ادامه داد: نرخ هر کیلوگندم از کشاورزان مبلغ یک‌هزار و 50 تومان قیمت گذاری شده و شرکت‌های آبدان و سیلو دشتستان و چغادک این گندم‌ها را خریداری می‌کنند.

درآمد 20 میلیارد ریالی کشاورزاندیر از فروش گندم

وی گفت: تاکنون دو هزار تن گندم تحویل مراکز خرید گندم داده شده است که مبلغ 20 میلیارد ریال از طریق بانک عامل به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان دیر افزود: بعد از افزایش قیمت حامل های انرژی در کشور کرایه حمل گندم افزایش پیداکرد که با رایزنی ها وبرنامه ریزی در رفع آن تلاش می کنیم.

نبود مشتری برای خرید گوجه فرنگی

وی در خصوص نبود مشتری برای خرید گوجه فرنگی گفت: با توجه به اینکه هرسال در این فصل بازار محصول گوجه فرنگی نوسان دارد و این محصول در بازار داخلی اشباع می شود نگرانی هایی برای کشاورزان گوجه کار این منطقه ایجاد می شود.

محمددوست افزود: نگرانی کشاورزان وجود دارد و مسئولان باید برنامه برای کشت تنظیم کنند تا در کشور کمبود وافزونه محصول گوجه فرنگی نباشد.

وی گفت: اکنون هزینه برداشت هرکیلو گرم محصول گوجه فرنگی بالای دوهزار ریال برای کشاورزتمام می شودکه کارخانه های رب گوجه فرنگی تمایلی برای خرید این قیمت ندارند.

8.5 هکتار از اراضی دیر زیر کشت گوجه فرنگی است

مدیرجهادکشاورزی شهرستان دیر افزود: حدود هشت هزار و۵۰۰ هکتار اراضی شهرستان دیّر زیر کشت محصول گوجه فرنگی قرار گرفت که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۵۰ هزار تن محصول تولید در این منطقه تولید شود.

در شهرستان دیر حدود ۱۰ هزار کشاورز فصلی و دایم روی یک‌هزار و ۲۵۰حلقه چاه کشاورزی مشغول فعالیت هستند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا