Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

اظهار نظر عجیب مدیر عامل بوئینگ در خصوص برنامه فضایی سفر به مریخ ؟!

برنامه فضایی سفر به مریخ یکی از بلند پروازی های ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس‌ ایکس است که حالا دنیس مولینبرگ ، مدیرعامل بوئینگ، ادعا می‌کند که ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس‌ ایکس را در راه رسیدن به مریخ شکست خواهد داد و حتی خودروی رودستر قرمز رنگ تسلا را به زمین بازخواهد گرداند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

 امکان دارد خودروی برقی رودستر قرمز رنگ تسلا که در حال حاضر در فضا به سر می‌برد، برای دیدار مجدد با صاحب میلیاردش به زمین بازگردانده شود. البته این ادعای اخیر مدیرعامل بوئینگ است که ماسک را به چالش دعوت کرده است.

مولینبرگ که رقیب سرسخت ایلان ماسک است، در مصاحبه‌ای جدید مدعی شده است که می‌تواند مدیراجرایی اسپیس ایکس را در راه رسیدن به سیاره مریخ شکست دهد.

مولینبرگ در حالی که ماسک را به رقابت برای رسیدن به مریخ دعوت می‌کرد، گفته است که حتی ممکن است که خودروی برقی رودستر قرمز رنگ تسلا ، این خودروی سرگردان در فضا به زمین برگردانیم.

مدیرعامل بوئینگ براین باور است که می‌تواند تا 10 سال آینده انسان‌ها را به سیاره سرخ ببرد. ایلان ماسک نیز ادعای مشابهی کرده بود.

در حال حاضر بوئینگ به همراه ناسا روی سیستم پرتاب فضایی کار می‌کند که می‌تواند در آینده فضانوردان را به فضا بفرستد و البته انتظار می‌رود سیستم پرتاب فضایی ناسا که «مگاراکت» نام دارد، در سال 2019 اولین پرتاب خود را انجام دهد.

این سیستم فضایی در سال آینده اولین ماموریت بی‌نام خود را انجام خواهد داد، سپس در سال 2023، ماموریت «اورین» را آغاز می‌کند و فضانوردان را به فضا خواهد فرستاد.

موشک سیستم پرتاب فضایی دارای موتورهای «RS-25» ارتقایافته است که توانایی‌ های خود را در بیش از 135 ماموریت شاتل نشان داده‌اند.

براساس گفته‌های ناسا ، موتورها در حال کارگذاری در پلت‌فرم مرکزی موشک هستند که بزرگ‌ ترین پلت‌ فرمی است که تاکنون ساخته شده است و بلندتر از یک ساختمان 20 طبقه است.

 

ناسا امیدوار است که سیستم پرتاب فضایی برای ماموریت‌ها به مریخ و دیگر سیارات در عمق منظومه شمسی استفاده شود.

مولینبرگ با توجه به اولین گام‌ های بوئینگ برای تسخیر سیاره سرخ گفت:

براین باورم که اولین نفری که پا روی مریخ می‌گذارد با موشک بوئینگ به این سیاره رفته است و البته پیش‌بینی می‌کنم که کمپانی ما اولین فرد را روی سطح مریخ فرود خواهد آورد و امیدوارم که این کار طی دهه آینده انجام شود. فضا همیشه بخشی از DNA کمپانی ما بوده است. در حال حاضر روی سیستم پرتاب فضایی کار می‌کنیم که از برنامه آپولو بزرگ‌تر است

درحالی که بوئینگ برنامه‌های قطعی برای سفر انسان به مدار زمین و فراتر از دارد اما تاکنون هیچ صحبتی از پرتاب یک ماشین به فضا نکرده است.

وقتی از مولینبرگ سوال شد که آیا بوئینگ قصد دارد یک دستگاه خودروی کامارو به فضا بفرستند یا خیر، با طعنه جواب داد که ممکن است آن را از فضا به زمین هم برگرداند. به نظر می‌رسد این صحبت‌ها طعنه‌ای به ماسک باشد که خودروی رودستر تسلا را در اولین پرتا موشک اسپیس ایکس در ماه فوریه به فضا فرستاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا