Mihanpostپژوهشیپیشنهاد سردبیرتغذيه

جک فروت jackfruit میوه ای برای زنده ماندن در دوران قحطی + عکس

جک فروت jackfruit در واقع میوه‌ ای از جنوب آسیا است که طعمی گوشت مانند دارد و گاهی نیز وزن آن به ۴/۵ کیلوگرم هم می‌ رسد و البته در این میان میوه جک فروت یک میوه بزرگ و درختی است که بیشتر در مناطق جنوب و جنوب شرقی آسیا و شرق آفریقا رشد می کند. هر یک عدد از این میوه ها بین ۴٫۵ تا ۴۵ کیلوگرم می تواند وزن داشته باشد. به همین دلیل، سنگین ترین میوه درختی در جهان نیز به شمار می رود.

دو کار آفرین انگلیسی معتقدند که یک میوه جک فروت jackfruit با تامین یک وعده غذای یک خانواده می تواند در آینده و با برنامه تولید آن به حد کافی مردم را از گرسنگی و قحطی نجات دهد.

جک فروت jackfruit

میوه جک فروت jackfruit بزرگ‌ ترین میوه‌ ای است که روی درختان جنوب و جنوب شرقی آسیا می‌روید و وزن هر میوه بین 4/5 تا 45 کیلوگرم متغیر است و در آن صدها دانه حاوی مواد مغذی مانند کلسیم، پروتئین، آهن و پتاسیم وجود دارد. به این ترتیب تعجبی ندارد که یک میوه برای تامین یک وعده غذای خانواده کافی نباشد.

جک فروت jackfruit

اکنون دو دانشجوی فارغ‌ التحصیل در بیرمنگام سعی دارند با فروش این میوه وارد بازار محصولات غذایی شوند. اگر چه میوه جک فروت jackfruit بسیار مقوی و سرشار از ویتامین بوده اما طعمی مانند گوشت دارد و بوی میوه گندیده می‌دهد و نیز همانند تصویر زیر گاهی هم به صورت سرخ شده (که شباهت زیادی به گوشت دارد) مصرف می شود.

جک فروت jackfruit

جوردان گریسون ۲۳ ساله همراه ابی رابرتسون در جست‌وجوی جایگزینی برای گوشت در وعده غذایی پروژه جک فروت jackfruit را آغاز کردند. در این پروژه بسته‌ های ۳۰۰ گرمی از جک فروت با طعم‌های مختلف مانند باربیکیو به قیمت 6/90 دلار فروخته می‌شود که در این میان محققان معتقدند این میوه را می‌توان جایگزین گندم و ذرت نیز کرد. زیرا ادامه کشت و برداشت این محصولات در معرض خطر تغییرات آب‌وهوایی است.

البته باید گفت که در جنوب کشور هند میوه جک فروت jackfruit را با نام چاکا پاژام می شناسند و البته پرتغالی ها نیز آن را جاکا نامیدند و از این رو در زبان انگلیسی به نام جک فروت مشهور شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا