گوناگون

تاکید نماینده سقز و بانه بر لزوم توجه به استعدادهای موجود در کردستان

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه د در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه مثبت و سازنده به استعدادهای موجود در کردستان در راستای دستیابی به توسعه پایدار شد.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کردستان، محسن بیگلری امروز(چهارشنبه 14مرداد) در نشست اداری که با حضور مشاور ارشد رئیس جمهور در استانداری کردستان برگزار شد با اشاره به اینکه ما در دولت‌های گذشته شاهد عدم توجه به استعداد و پتانسیل استان‌ها بوده‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید ظرفیت کردستان مبنی بر دارا بودن پتانسیل منطقه آزاد مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: انتخاب کردستان به طور اعم و شهرستان‌های مریوان و بانه به صورت اخص در راستای ایجاد منطقه آزاد تجاری به دلیل دارا بودن جاذبه‌ها و شرایط بکر و منحصر به فرد این مناطق بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که شهرستان‌های بانه و مریوان دارای پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های فراوانی هستند، گفت: شهرستان بانه با دارا بودن 75 پاساژ، 10 هزار مغازه، پنج هتل، شش مهمانپذیر و همچنین یک هتل در حال ساخت با 90 درصد پیشرفت فیزیکی که در غرب کشور بی نظیر است، بهترین منطقه برای ایجاد این منطقه آزاد تجاری است.

وی تصریح کرد: فرودگاه سقز نیر با پیشرفت 40 درصدی در حال ساخت است که با دارا بودن 40 هزار هکتار زمین در اطرافش می‌تواند در راستای ایجاد نمایشگاه بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد.

بیگلری با اعلام اینکه شهرستان بانه برای بسیاری از مناطق کشور شناخته شده است، گفت: امن شناخته شدن کردستان به دلیل شهرستان بانه است، چرا که در این شهر هیچ کدام از مسافرین با هیچ مشکل امنیتی و اخلاقی مواجه نشده‌اند.

به گفته وی بحث توریست درمانی یکی از مباحثی است که زیرساخت‌های آن با ایجاد یک بیمارستان 100 تخته خوابه در بانه و یک بیمارستان 216 تخت‌خوابی در سقز در حال پیگیری است.

وی ظرفیت علمی شهرستان‌های سقز و بانه را از دیگر مزیت‌های این شهرستان‌ها دانسته و گفت: هفت دانشگاه در سقز و بانه وجود دارد که در آینده نزدیک دو دانشگاه دیگر نیز به این حلقه اضافه خواهد شد.

بیگلری با ذکر این نکته که ظرفیت‌های موجود در استان نیازمند دید مثبت و سازنده است، خاطرنشان کرد: بحث همسایگی با کردستان عراق برای استان یک مزیت است، اما باید گفت که کردستان ایران دارای ظرفیت‌هایی به تبع بالاتر و مثبت‌تر نسبت به کردستان عراق است که باید زمینه‌های اثبات این مهم را فراهم ساخت.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه استعدادهای کردستان در زمان انتخابات مورد سوء‌استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: در سال‌های گذشته در کردستان بدون هیچ برنامه‌ای و تنها با اهداف انتخاباتی پروژه‌هایی کلنگ خورده که متأسفانه بسیاری از آنها مسکوت مانده و در حال حاضر به عنوان مطالبه مردم مطرح می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: مردم به وعده‌های دولت تدبیر و امید امیدوارند و زمان آن رسیده است که این وعده‌ها عملیاتی شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا