تغییرات در برند کمپانی خودرو سازی تسلا توسط ایلان ماسک در حالی رسانه ای شده است که کمپانی آمریکایی تسلا که طی چند سال گذشته گرد و خاک زیادی در زمینه خودروهای برقی به پا کرده، رسماً عبارت – موتورز – را از نام و برند تجاری خود حذف نمود. کمپانی که مالک آن در سال های اخیر با ایده پردازی های خیالی و تلاش برای به واقعیت بدل کردن این ایده ها همواره مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.
این موضوع روز یکم فوریه ۲۰۱۷ (سیزدهم بهمنماه ۹۵) به اطلاع کمیسیون تبادلات و امنیت دولت فدرال ایالاتمتحده رسیده است. البته حذف عبارت مذکور عملا در جولای ۲۰۱۶ (تیرماه ۹۵) هنگام تشکیل تِسلا انرژی (Tesla Energy) و درست پیش از آغاز ساخت شهر خورشیدی (SolarCity) توسط ایلان ماسک (Elon Mask) انجام شده بود و تنها نیاز به ثبت رسمی و قانونی داشت.
این اتفاق یادآور حذف نام کامپیوتر از برند اپل در ۲۰۰۷ میلادی است، همان سالی عرضه رسمی آیفون آغاز شد. به نظر میرسد تِسلا هم مسیر مشابهی را پیش گرفته و قصد دارد علاوه بر خودروسازی، بهعنوان یکی از تولیدکنندگان انرژی تجدید پذیر دنیا نیز شناخته شود.
تسلا انرژی یک سامانه موسوم به Powerwall برای استفادههای خانگی و صنعتی عرضه میکند که با تکیه بر مجموعه باتری لیتیوم-یون داخلی، میتواند انرژی را در ساعات نبود مصرف ذخیره و در مواقع نیاز ازجمله هنگام افزایش قیمت و مالیات برق، بهعنوان یک منبع اصلی در اختیار قرار دهد. این مجموعه همچنین قابلیت اتصال به صفحات خورشیدی را نیز دارد که دقیقاً یکی از زمینههای کاری SolarCity میباشد.
البته تسلا فعالیت در زمینه خودروسازی را کنار نگذاشته و طبق برنامهریزیها تصمیم گرفته ظرفیت تولید خود را تا پیش از سال ۲۰۱۸ به ۵۰۰ هزار دستگاه برساند. در این میان، مدل ۳ با قیمت پایه ۳۵ هزار دلاری و برد مسافت ۲۶۰ مایلی (۴۱۸٫۴ کیلومتری) بیشترین سهم را داشته و امیدهای زیادی را به خود معطوف کرده است.
منبع autonews