Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوش مصنوعی

بازسازی تصاویر شطرنجی با هوش مصنوعی گوگل امکان پذیر شد + عکس

مدتی هست که خبرهایی در خصوص هوش مصنوعی گوگل در رسانه ها منتشر می شود ، اما حالا محققان تیم گوگل برین یک الگوریتم هوش مصنوعی جدید برای بازسازی تصاویر شطرنجی ، مات و با رزولوشن پایین معرفی کردند. پیش از این نیز گوگل در الگوریتم RAISR روش‌هایی برای بهبود کیفیت عکس‌ها منتشر کرده بود اما این الگوریتم جدید که با استفاده از یادگیری ماشین تولید شده گامی بزرگ در این زمینه محسوب می‌شود. در ادانه با میهن پست همراه شوید.

به کمک الگوریتم جدید بازسازی تصاویر شطرنجی با هوش مصنوعی گوگل امکان پذیر شده است و دیگر می‌توان عکس‌های کوچک و غیر واضح را که برای دیدن آن ها چشم به زحمت می‌افتد از ابعاد کوچکی نظیر ۸*۸ پیکسل به ۳۲*۳۲ پیکسل تبدیل کرد تا وضوح و کیفیت آن ها بهتر شود.

بازسازی تصاویر شطرنجی با هوش مصنوعی گوگل به این صورت است که این الگوریتم با استفاده از تصویری که از افراد در پایگاه داده سامانه وجود دارد می‌تواند ساختار چهره آنها را در عکس‌های غیرواضح و مات بازسازی کند. برای مثال زمانی که یک عکس شطرنجی از افراد مشهور به این سامانه داده می‌شود، با استفاده از عکس‌های قدیمی موجود در پایگاه داده، ساختار بینی، محل قرارگیری چشم‌ها، خط چانه و لب‌ها با استفاده از آنها مجددا بازسازی می‌شود.

قابلیت دیگر الگوریتم بازسازی تصاویر شطرنجی با هوش مصنوعی گوگل این است که می‌تواند کیفیت خروجی را بازیابی کرده و در صورتی که نامناسب باشد مجددا آن را با نمونه‌های دیگر بازسازی کند تا تصویر نهایی قابلیت شناسایی بهتری داشته باشد.

کیفیت تصویر بازسازی شده از عکس‌های مناظر بهتر از عکس‌های پرتره‌ای بوده است و بعضی از افراد تصور کرده‌اند که تصاویر بازسازی شده توسط دوربین عکاسی گرفته شده است.

مشخص است که این فناوری در ابتدای راه خود قرار دارد و می‌توان از آن برای شناسایی چهره افرادی که چهره ‌آنها در دوربین‌های امنیتی واضح نیست مورد استفاد قرار بگیرد.

با وجود اینکه این بازسازی‌ها با استفاده از نمونه‌های قبلی و یادگیری ماشین انجام می‌شود اما مطمئنا بازسازی و کارکردن با چندین پیکسل رنگی، کاری هنرمندانه محسوب می‌شود.

منبع  newatlas

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا