Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

یک سیاهچاله فضایی عجیب که ستاره ها را به آهستگی می بلعید + عکس

در عین ناباوری دانشمندان یک سیاهچاله فضایی عجیب را رصد کرده اند که ستاره ها را به آهستگی می بلعید، در این میان منجمان با ردیابی یک سیاهچاله مشاهده کرده اند سیاهچاله ای به نام  XJ۱۵۰۰+۱۵۴ ۱۰ سال گذشته را صرف بلع یک ستاره کرده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

این در حالی است که سیاهچاله فضایی عجیب زیادی در فضا وجود دارند اما همان طور که اثبات شده است ، فرآیند بلع ستاره توسط سیاهچاله به طور معمول یک سال طول می کشد. این پدیده که توسط تلسکوپ های ناسا ردیابی شده در یک کهکشان رخ داده که حدود ۱.۸ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد. این سیاهچاله XJ۱۵۰۰+۱۵۴ نامگذاری شده و به گفته دانشمندان این سیاهچاله احتمالا بسیار عظیم است.

سیاهچاله فضایی عجیب XJ۱۵۰۰+۱۵۴ مورد توجه داچنگ لین محقق دانشگاه نیوهمشایر نیز قرار گرفته و وی در این خصوص می گوید:

پدیده بلع ستاره توسط سیاهچاله ها از دهه ۱۹۹۰ به مراتب مشاهده شده است. با این وجود در ۱۱ سال گذشته این طولانی ترین فرایند بلع ستاره توسط یک سیاهچاله است.

سیاهچاله فضایی عجیب

 اطلاعات مربوط به این کشف از تلسکوپ های در حال گردشی جمع آوری شده که اشعه های ایکس را در سراسر جهان ردیابی می کنند. هنگامیکه سیاهچاله ستاره ای را می بلعد، دمای آن میلیون ها درجه افزایش می یابد و در این زمان اشعه های ایکس در فضا پراکنده می شوند.

 اما اشعه های ایکسی که از این سیاهچاله فضایی عجیب خارج می شد بیش از حد انتظار است. جیمز گویلوچون یکی از مولفان  این تحقیق می گوید: ما شاهد آن بودیم که این شی با سرعت خارق العاده ای رشد می کند. این نشان می دهد پدیده ای غیرمعمول رخ داده است. مثلا ستاره ای که از خورشید سنگین تر است اکنون گرفتار یک سیاهچاله شده است و در این میان نیز دانشمندان معتقدند این پدیده در سال های آتی نیز ادامه خواهد یافت.

منبع  space

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا