Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

قاره اسرار آمیز در درون جزایر موریس کشف خواهد شد ؟

باستان شناسان با بررسی سنگ های موجود در جزیره موریس نظریه جدیدی را مبنی بر وجود یک قاره اسرار آمیز زیر پوسته اقیانوس‌ ها مطرح کرده اند . این نظریه چیزی شبیه به داستان‌ های تخیلی ژول‌ ورن و آیزاک آسیموف است . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

قاره اسرار آمیز که باستان شناسان به تازگی خبر از وجود آن داده اند پیش از این تنها در کتاب های تخیلی ژول‌ ورن و آیزاک آسیموف به آن اشاره شده بود . اما داستان اصلی از این قرار است که دانشمندان با بررسی کریستال های موجود در سنگ های جزیره موریس متوجه قدمت دو میلیارد ساله آنها شدند و این در حالی است که جزیره موریس تنها ۹ میلیون سال قدمت دارد و این بدان معناست که این سنگ ها ابتدا در جایی دیگر تشکیل شده اند و با روشی که هم اکنون کسی از آن اطلاع ندارد به جزیره موریس رسیده اند .

جزیره موریس کشوری جزیره‌ ای در جنوب غربی اقیانوس هند است که در حدود ۹۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده است. این جمهوری بجز جزیره موریس شامل جزیره‌ های سنت برندون و رودریگوئس و جزایر آگالگا نیز می‌ شود. موریس بخشی از جزایر ماسکارین بشمار می‌ رود و جزیره فرانسوی رئونیون در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی آن قرار دارد. پایتخت موریس شهر پورت لوئیس است.

قاره اسرار آمیز

اما جالب است بدانید که دقیقا مشابه جنس کریستال های موجود در سنگ های این جزیره در سنگ‌ های ماداگاسکار در شرق آفریقا نیز یافت شده بود . به این ترتیب نظریه اصلی وجود قاره اسرار آمیز به این صورت است که این کریستال‌ ها ابتدا در ابر قاره گوندوآنا به وجود آمده اند و پس از تکه پاره شدن این ابر قاره بخش هایی از آن به زیر بستر اقیانوس ها رفته و حالا در جزیره مویس به همراه ماگما به سطح زمین می آید .

منبع : lighthousenewsdaily

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا