Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

کوچکترین چکش جهان برای آزمایش نورون‌ های مغزی ساخته شد

برای بررسی و آزمایش نورون ها و بافت های عصبی نیاز است که پزشکان نیروهای بسیار کوچکی را به آنها وارد کنند به همین منظور است که دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا اقدام به ساخت کوچکترین چکش جهان کرده اند .

کوچکترین چکش جهان در ابعاد سلولی و توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سانتاباربارا ساخته شده است این چکش با نام μHammer به پزشکان اجازه می دهد تا با وارد کردن نیرو به سلول های عصبی میزان اثرات کانونی را بصورت بلافاصله پس از وارد شدن نیرو بررسی کنند . البته باید گفت که این چکش کوچک بیشتر برای درک بهتر اثر نیرو های مکانیکی در ارتباطات سلولی ساخته شده است و هیچ کاربردی در بررسی اثرات ضربه مغزی نخواهد داشت .

جالب است بدانید که طبق گفته دانشمندان نیرو های مکانیکی تاثیر زیادی بر سلول‌ های عصبی دارند اما پیش از این تحقیقات نشان داده بود که این نیرو ها می‌ توانند باعث تغییرات چشمگیری در ساختار سلول ها شوند به عنوان مثال حتی ممکن است این نیرو های مکانیکی باعث تمایز سلولی شده و  آغازگر روند درمانی در مغز بیمار باشند .

کوچکترین چکش جهان

در حقیقت ساخته شدن کوچکترین چکش جهان می تواند  به دانشمندان در سنجش دقیق تغییرات فیزیکی ، شیمیایی و زیستی سلول کمک کند . با این تفاوت که این سنجش دقیق در هنگامی انجام می شود که سلول های عصبی  تحت نیرو های مکانیکی بسیار کم تا شدید و پر سرعت قرار گرفته اند .

چکش ساخته شده توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا از تکنولوژی کنونی مرتب‌ سازی سلول ها بهره می برد . در این تکنولوژی سلول‌ ها را برای تشخیص بیماری و ایمنی‌ درمانی جدا می‌ کنند. دستگاه پس از جدا سازی سلول ها می‌ تواند طیف متنوعی از نیرو های مکانیکی را بر سلول اعمال کند تا دانشمندان با استفاده از تحلیل‌ های ساختار و مکانیک زیستی سلول پس از ضربه بتوانند اثرات کانونی را بطور بلافاصله بررسی کنند.

منبع : upi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا