Mihanpostپیشنهاد سردبیرمحيط زيست

تولید اولین کفش بازیافتی در کمپانی آدیداس

تولید مدل تجاری اولین کفش بازیافتی در آدیداس دیروز بطور رسمی آغاز شد . چندی پیش شرکت آدیداس با کمک و همکاری شرکت Parley for the Oceans توانست اولین کفش خود را با مواد بازیافتی تولید کند . مواد اصلی این کفش از پسماند زباله های موجود در اقیانوس ها هستند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

سال گذشته بود که شرکت آدیداس از اولین کفش خودش که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تولید شده بود رونمایی کرد . آنها از همان زمان همکاری خود را با شرکت Parley for the Oceans آغاز کردند . شرکت Parley for the Oceans در زمینه حفاظت از محیط زیست به خصوص اقیانوس ها فعالیت می کند . آنها مواد بازیافتی مثل پلاستیک را در اختیار شرکت آدیداس قرار می دهند و آدیداس هم با آنها کفش های بازیافتی درست می کند .

مواد پلاستیکی یکی از مهمترین عوامل کشته شدن حیوانات در درون اقیانوس ها هستند . پرندگان این مواد را با غذا اشتباه گرفته و آنها را می خورند و سپس به دلیل عدم دفع و هضم آنها جان خود را از دست خواهند داد .

مسئولین شرکت Parley for the Oceans که در مراحل ساخت این کفش بازیافتی هم با آدیداس همکاری داشتند در این باره چنین توضیح دادند : ما در این پروژه روش جدیدی را برای تولید کفش به وجود آوردیم .ساخت و تولید کفش با این روش برای ما یک کار چالشی بسیار عالی بود .  این کفش ها بسیار مناسب شرکت در فعالیت های ورزشی هستند و ما توانستیم که به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنیم .حالا مواد پلاستیکی موجود در اقیانوس ها بی استفاده نیستند و با جمع آوری آنها می شود محصولاتی با کیفیت و کاربردی ساخت.

ظاهر این کفش بازیافتی جدید شرکت آدیداس خیلی چنگی به دل نمی زند اما ما امیدواریم در آینده ای نزدیک این شرکت فکری به حال ظاهر کفش کرده و آن را مثل دیگر محصولاتش جذاب تر کند و باید گفت که تولید وسایلی از این دست توسط شرکت های بزرگ می تواند گام بسیار مهمی در زمینه کاهش آلودگی های محیط زیست باشد .

با هم در میهن پست  تصاویری از  تولید اولین کفش بازیافتی در آدیداس را مشاهده می کنیم.

منبع : theverge

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا