Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

اقدام غیر حرفه ای یک خبرگزاری در انتشار عکس حبیب محبیان در سردخانه رامسر ؟!

حبیب محبیان را اگر مردم با همین نام نشاسند اما جبیب خواننده را همه با آهنگ های ماندگارش به خوبی و نیکی به یاد دارند و خواهند داشت . هنرمندی که ۴ مهر سال ۱۳۳۱ در شمران تهران به‌دنیا آمد و امروز ۲۱ خردادماه ۹۵ خبر درگذشتش در سایت ها و شبکه های اجتماعی به اشترک گذاشته شد و به علت تداوم و تکرار شوخی با هنرمندان اثبات و باور آن اگر چه سخت بود اما در کمال ناباوری سایت باشگاه خبرنگاران با انتشار عکس هایی از این هنرمند در سردخانه رامسر ، آب سردی را بر اخلاق حرفه ای رسانه ای ریخت تا ثابت کند باشگاه خبرنگاران ، باشگاه افراد بیسواد و خبرنگار نما است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

اگر چه حضور و بازگشت «مرد تنهای شب» آن هم در سال های اخیر به ایران چندان هم نتوانست در ارائه کارهای هنری بیشتری به وی کمک کند اما به قول خودش آرامشی را که به همین واسطه به دست آورده بود را بر ارائه کارهای هنری ترجیح می داد.

حبیب در زمان حضورش در ایران با هنرمندان و البته با ورزشکاران نیز ارتباط خوبی برقرار کرده بود و بر خلاف حضور در خارج از کشور به عنوان یک خواننده نتوانست حواشی آن قالب بر حضور آرامش بخشش در ایران و بخصوص شمال کشور شود تا بی سر و صدا ، امروز خبر درگذشتش رسانه ای شود و طرفدارانش را به سوگ بنشاند.

اما نکته قابل تامل در این رخداد انتشار عکس هایی از این خواننده در سردخانه رامسر است که توسط باشگاه خبرنگاران و از روی ناآگاهی هر چه تمامتر و با وضوح کامل و بدون سانسور توسط این خبرگزاری مطرح و مورد اعتماد منتشر تا ثابت شود هنوز افراد بی سواد و بی تجربه در این خبرگزاری نظارت و مدیریت می کنند چرا که امروز به دلیل گسترش شبکه های اجتماعی و نفوذ غیر قابل انکار آن ها در انتشار دادهای مثبت و منفی می تواند در موجهه با چنین رخدادهایی تاثیر بدی در روحیات عده ای – آن هم به تاریخ اینترنت – بدل کند.

حبیب محبیان
یکی از تصاویر حبیب محبیان در سرخانه رامسر که بدون سانسور در سایت باشگاه خبرنگاران منتشر و بعد از ساعتی حدف شد ؟!

با این حال چه کسی دوست دارد تا روزی که زنده است عکس لحظه فوت بستگانش را به کرات در اینترنت مشاهده کند که باید خانواده حبیب محبیان علاوه بر غم از دست دادن این هنرمند ، هرگاه نام وی را برای مرور خاطراتش در اینترنت سرچ کنند با عکس بی جان وی که نماد بی خلاقی رسانه ای در ایران است را مشاهده کننده و اندوه این حرکت زشت را با نگاهی تاسف بر انگیزانه بر کام خود مزمزه کنند.

حبیب خواننده ای است که نامش و صدایش برای همیشه در ذهن و گوش ما ایرانی ها و بخصوص علاقه مندانش ماندگار خواهد بود، چه بهتر که باشگاه خبرنگاران برای یادبود این هنرمند از این همه عکس خندان و هنری که از وی در اینترنت به یادگار مانده است ، به جای انتشار عکس بی جانش در سردخانه رامسر استفاده می کرد. حتی در استفاده از آن جوانب اخلاق حرفه ای رسانه ای را در امر سانسور استفاده می کرد، موضوعی که در تمام دنیا مرسوم و رایج است.

اگر چه ما حبیب را در ذهنمان همان خواننده پر انرژی و خاصی می دانیم که همچون کتاب «مرد تنهای شب» که در سال ۱۳۹۳ که برگزیده‌ای از آثار و ترانه‌هایش به قلم خودش به زیبایی هر چه تمامتر منتشر کرد، برای همیشه یادش را همانند تصاویری که در ادامه خواهید دید در ذهنمان به نیکی به یادگار خواهیم گذاشت اما این حرکت غیر حرفه ای باشگاه خبرنگاران را نیز به عنوان اقدامی غیر رسانه ای در کارنامه اش با نمره ای منفی هک خواهیم کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا