تویوتا کمری ۲۰۱۸ در حالی در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ معرفی شد که این خودرو سدان با طراحی زیبا و رانندگی لذب بخش خود و با این که کراساوور و شاسیبلندها مطرح در حال کسب سهم بیشتری از بازار سدانها هستند ؛ اما تویوتا کمری همانند گذشته به فروش عجیب خود ادامه میدهد و در این میان فقط در سال ۲۰۱۶ در آمریکا به عنوان پرفروشترین خودروی سدان معرفی شد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.
در این میان کمپانی تویوتا در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ از نسل جدید سدان خود یعنی تویوتا کمری ۲۰۱۸ رونمایی کرد. تویوتا کمری ۲۰۱۸ از این لحاظ تفاوتهای اساسی با نسل گذشته خود دارد که از طراحی اسپرتتر ، بدنهای حجیمتر و تجربهی رانندگی متفاوتری ، برخوردار است .
بنابراین کمپانی تویوتا ، خودرو سدان اسپرت تویوتا کمری ۲۰۱۸ را با افزایش ابعاد۱.۸ سانتیمتری در عرض و ۵ سانتیمتر در فاصلهی بین دو محور تولید کرده و همچنین در این خودرو شاهد کاهش ۲.۶ سانتیمتر در ارتفاع سقف و ۴ سانتیمتر در ارتفاع کاپوت خواهیم بود که این موضوع باعث شده است که تجربهی سواری در خودرو کاملا متفاوت باشد و سرنشینان حس نشستن درون خودرو داشته باشند، نه روی آن. تلسکوپی فرمان نیز در همین راستا تغییرات بیشتری مطابق با درخواست راننده خواهد داشت. داشبورد و سپر خودرو هم کاهش ارتفاع تجربه کردهاند تا راننده دید بیشتری از بخش جلویی خودرو داشته باشد.
کمپانی پر افتخار تویوتا برای افزایش قابلیتهای حرکتی و مانورپذیری تویوتا کمری ۲۰۱۸ سفتی سیستم تعلیق آن را افزایش داده است که البته تویوتا پیش از این و در سال ۲۰۱۵ نیز با توجه به گزارشهای منتشرشده در ارتباط با نظر مالکان کمری، سیستم تعلیق نسل پیشین خودرو را با کمی افزایش ضریب سفتی، همراه کرده بود.
نسل جدید کمری ، یعنی تویوتا کمری ۲۰۱۸ از پلتفرم جدید تویوتا با نام TNGA بهره میبرد. تمامی اجزای خودرو در این پلتفرم به نحوی طراحی شدهاند تا لذت رانندگی بیشتری برای راننده و سرنشینان به ارمغان بیاید. تمامی این موارد به درخواست آکیو تویودا، مدیر عامل تویوتا انجام گرفته است.
تویوتا کمری ۲۰۱۸ در بخش سیستم تعلیق ، از نمونهی دوجناغی جدیدی برای محور جلو بهره میبرد. این در حالی است که اتصال پیشرانه در چهار نقطه به شاسی نیز منجر به کاهش نویز و لرزش آن خواهد شد. تویوتا در مراسم معرفی کمری اعلام کرد که ارتقاء قابلیتهای فنی و حرکتی خودرو جز اولویتهای تیم توسعه بوده است و سرنشینان به محض رانندگی با نسل جدید این خودرو، تفاوتهای آشکار آن را حس خواهند کرد.
تویوتا کمری ۲۰۱۸ از سیستمهای قوای محرکه و انتقال قدرت کاملا جدیدی بهره خواهد برد. نسخهی استاندارد خودرو از پیشرانهی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با نام Dynamic Force Engine بهره میبرد. تویوتا به جای استفاده از پیشرانههای کمحجم مجهز به توربوشارژر، از پیشرانهی تنفس طبیعی با کورس بیشتر، ضریب تراکم بالاتر، تزریق مستقیم سوخت، سیستم خنکسازی متغیر و سیستم انحصاری تغییر زمانِ باز و بسته شدن سوپاپهای تویوتا با نام VVT-iE استفاده کرده است. تویوتا هنوز میزان توان و گشتاور تولیدی پیشرانهی ۲.۵ لیتری کمری را منتشر نکرده است؛ اما این شرکت حین مراسم معرفی اعلام کرد که توان تولیدی خودرو نسبت به نسل قبل افزایش یافته است (پیشرانهی ۲.۵ لیتری فعلی کمری ۱۷۸ اسب بخار و ۱۷۰ پوند فوت گشتاور تولید میکند) و در عین حال مصرف سوخت خودرو نیز بهترینِ کلاس خود خواهد بود. در حال حاضر بهترین آمار مصرف سوخت در کلاس خودروهای سدان خانوادگی برابر با ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
بد نیست بدانید که نسل جدید کمری علاوه بر پیشرانهی ۲.۵ لیتری، به نمونهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری مجهز میشود. این پیشرانه در تویوتا هایلندر و سینا مدل ۲۰۱۷ نیز استفاده میشود. هر دو پیشرانهی چهار و ۶ سیلندر کمری با جعبهدندههای ۸ سرعتهی خودکار همراه خواهند شد. علاقهمندان به خودروهای کممصرف میتوانند کمری ۲۰۱۸ هیبریدی را سفارش دهند. این خودرو از پیشرانهی ۲.۵ لیتری کممصرف و جدیدی در کنار جعبهدندهی ضریب متغیر با امکان شبیهسازی ۶ دنده و موتور الکتریکی بهره میبرد.
یکی از تغییرات بزرگ تویوتا کمری ۲۰۱۸ نسبت به نسل پیشین آن ، در نسخهی هیبریدی این خودرو رخ داده است. کمری هیبریدی ۲۰۱۸ اکنون از باتریهای بزرگتری بهره میبرد و تویوتا مکان آنها را از صندوق عقب به زیر صندلیها تغییر داده است. این موضوع منجر به ایجاد فضای بار بهتر در کنار توزیع وزن مناسبتر و عملکرد دینامیکی بهتر خودرو خواهد شد. تویوتا امیدوار است کمری هیبریدی به رکورد مصرف سوخت پریوس برسد. این موضوع بدین معنا است که نسل جدید سدان محبوب تویوتا، مصرف سوختی برابر با ۴.۵ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.
با این حال در طراحی کابین تویوتا کمری ۲۰۱۸ روند متفاوتی در پیش گرفته است. اکنون کابین خودرو بیشتر به راننده منعطف شده و فضای اسپرتی را فراهم آورده است. امکان سفارش سیستم جدید تویوتا با نام رابط انسان ماشین نیز در نسل جدید کمری فراهم است. این پلتفرم از نمایشگر ۷ اینچی به جای نشانگرهای آنالوگ کیلومتر شمار، در کنار نمایشگر ۱۰ اینچی هدآپ میان داشبورد و ادوات کنترلی لمسی بهره میبرد که کنترل سیستم تهویهی خودرو نیز از همین طریق انجام میشود.
پلتفرم جدید اطلاعاتی و چندرسانهای تویوتا با نام Entune 3 وظیفهی ارتباط میان بخشهای مختلف خودرو با راننده و تعامل بهتر با وی را دارد. امکان سفارش سیستم وایفای داخلی (با استفاده از اتصال به شبکهی ۴G) و سیستم صوتی JBL به همراه سابووفر ۱۰.۱ اینچی نیز برای خریداران در دسترس است.
تمامی مدلهای مختلف کمری و البته تویوتا کمری ۲۰۱۸ به صورت استاندارد به سیستم ایمنی Toyota Safety Sense مجهز خواهند بود. این موضوع به معنی بهرهمندی خودرو از سیستمهای ترمز اضطراری، جلوگیری از برخورد خودرو با موانع روبرو، تشخیص عابر پیاده، حفظ خودرو در مسیر، کروز کنترل هوشمند تطبیقپذیر، روشنایی خودکار و فرمانپذیری خودکار است. سیستم بررسی نقاط کور خودرو و بررسی ترافیک پیشرو نیز به صورت سفارشی در دسترس خواهند بود.
منبع : autoblog