Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

هوشمند سازی اجاق گاز با گجت جدید شرکت Whirlpool

هوشمند سازی اجاق گاز با گجت جدید شرکت Whirlpool در حالی امکان پذیر شده که این سیستم در حقیقت از شیر های کوچکی تشکیل شده که با تجهیز روی اجاق گاز ، سبب کنترل هوشمند و از راه دور اجاق گاز می شوند. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

هرگاه که در مهمانی یا جایی غیر از خانه هستید خیلی از مواقع یک اضطراب ذهنی ما را اذیت می کند که آیا شعله اجاق گاز را خاموش کرده ام یا روشن مانده است؟ همین اضطراب هم تمام لذت آن لحظه را از ما می گیرد. برای رهایی از این اضطرب قبلا ترموکوپل هایی ساخته شده بود اما این وسیله آن چنان عملکرد موفقی نداشته و به عبارت دیگر کار آن تنها قطع جریان اصلی گاز در زمانی بود که مشعل خاموش است بنابراین برای خاموش کردن مشعل روشن ، راه حلی وجود نداشت. به همین دلیل شرکت Whirlpool دست به کار شده و با ساخت یک گجت جدید به سمت هوشمند سازی اجاق گاز ها رفته است .هوشمند سازی اجاق گاز

این گجت که از شیر های کوچکی تشکیل شده و می تواند یک اجاق گاز معمولی را هوشمند کند،  در حال حاضر جزئ بهترین وسایل برای جلوگیری از خطرات آتش سوزی هستند .

همچنین باید گفت این گجت که کاربرد اصلی آن  هوشمند سازی اجاق گاز است توانایی کنترل از راه دور را دارد. برای مثال اگر شما بیرون از خانه حضور دارید ولی در روشن یا خاموش بودن اجاق گاز مردد هستید ، می توانید با کمک گوشی هوشمندتان اجاق گاز را خاموش کنید این روند بدین صورت است که گوشی شما با ارسال پیامی به شیرهای گجت اجاق گاز را خاموش می سازد.

قابلیت دیگر گجت ساخته شده توسط شرکت Whirlpool در این است که این دستگاه می تواند وضعیت حریق و آتش سوزی را درک کرده و در این مواقع شیر گاز اصلی را ببندد.

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا