Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینرم افزار موبایل و تبلت

جاسوسی با واتس اپ حتی در حالت آفلاین نیز امکان پذیر است

جاسوسی از واتس اپ حتی در حالت آفلاین نیز امکان پذیر است و باید گفت که چنین کاری با استفاده از یک کلید رمز نگاری به آسانی صورت می گیرد. این نوع جاسوسی کاملا خودکار بوده و پیام های کاربران می تواند به سادگی مورد سرقت قرار گیرد . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

واتس اپ برای ایجاد ایمنی در پیام های رد و بدل شده بین کاربران از روش رمز گذاری سرتاسر استفاده می‌ کند . رمز گذاری سرتاسر واتس اپ زمانی فعال است که هر کاربر فرستنده و گیرنده پیام دارای آخرین نسخه از این نرم افزار باشند. گفته شده که در این حالت حتی خود شرکت واتس اپ قادر به خواندن پیام ها نخواهد بود. در حقیقت هر کدام از پیام ها با یک قفل نرم‌ افزاری محافظت شده‌ اند و فقط فرستنده و گیرنده پیام کلید مخصوص باز کردن این قفل و خواندن آنها را دارند به این معنا که هر پیامی که ارسال می‌ شود قفل و کلید خودش را دارد.

جاسوسی از واتس اپ

با وجود تمام گفته های بالا از سوی مسئولان واتس اپ ، اطلاعات جدیدی  وجود دارد که به احتمال امکان جاسوسی از واتس اپ دامن می زند. بر اساس این اطلاعات با استفاده از یک درب پشتی امکان مشاهده پیام های کاربران وجود دارد.

هر زمان که گیرنده پیام به حالت آفلاین در آید این نرم افزار می تواند یک کلید رمز نگاری جدید ساخته و با آن کلید یک کپی از تمام پیام ها را روی سرور خود ذخیره کند. این فرآیند خودکار و بدون اطلاع کاربر انجام می گیرد و همین امر باعث می شود که واتس اپ از لحاظ امنیتی قابل اعتماد نباشد این اتفاق در حالی است که سخنگوی فیسبوک احتمال هر گونه جاسوسی را رد کرده و گفته واتس اپ هیچ گاه برای دولت ها جاسوسی نکرده است.

البته ما در میهن پست مطالبی تحت عنوان ” تنطیماتی واجب و ضروری برای اپلیکیشن واتس‌اپ ” برای کاربران سایت که از این پیام رسان استفاده می کنند ، منتشر کرده ایم که شما نیز اگر از پیام رسان واتس اپ استفاده می کنید ، حتما آن را مطالعه نمایید.

منبع    cnet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا