گوناگون

جو مثبتی بر روابط ایران و جمهوری آذربایجان حاکم است/ لزوم استفاده از ظرفیت های ترویسم درمانی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار مهر: محسن پاک آیین صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری با کشورهای همسایه است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی مهم ترین استان هم مرز با کشور آذربایجان است، به عنوان استان پایلوت توسعه همکاری ها در بین استان های همجوار شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به زمینه های توسعه همکاری این دو کشور گفت: ایران می تواند در زمینه های مختلف از جمله گردشگری و توریسم درمانی با جمهوری آذربایجان همکاری داشته باشد.

پاک آیین خاطرنشان کرد: در سفر الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به ایران و همچنین آذربایجان شرقی مقرر شد تا برای یافتن راه کارهایی برای شناسایی مشکلات توریست درمانی کارگروهی تشکیل یابد.

وی همچنین در ادامه گفت: در این سفر همچنین مقرر شد که کمیسیون مشترک دو کشور ایران و آذربایجان نیز برای توسعه همکاری ها در جمهوری آذربایجان تشکیل شود.

پاک آیین با اشاره به آمار توریست درمانی در آذربایجان شرقی گفت: بیش از یک میلیون نفر برای توریست درمانی به این استان مراجعه کرده اند و نباید از ظرفیت های این حوزه غافل شویم.  

وی ادامه داد: صنعت توریسم درمانی برای 9 نفر اشتغال ایجاد می کند و هر بیمار خارجی در هنگام ورود به آذربایجان شرقی یک هزار دلار ارز وارد می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا