گوناگون

حضور مردم در برنامه‌های قرآنی کم‌رنگ شده است

یکی از قاریان لرستان مدعی شد: اگر جوامع مسلمان با اتحاد، چهره واقعی اسلام را به دنیا معرفی می‌کردند، حال امروز گروهی مانند داعش به خود اجازه نمی‌داد که با نام اسلام به ارتکاب جنایت در دنیا بپردازد.

محمدحسین نظری‌ کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، گفت: جامعه قرآنی متشکل‌ از حافظان، قاریان، پژوهشگران، اساتید و مدیران قرآنی هرکدام به‌ نحوی در راستای نشر و گسترش پیام و فرهنگ قرآنی در جامعه تاثیر گذارند، اما نکته مهمی که باید مورد توجه تمام اقشار جامعه خصوصاً فعالان قرآنی قرار بگیرد، تدبر در قرآن است.

وی بیان کرد: آراسته شدن قاریان و حافظان به اخلاق قرآنی که نقش مهمی در جذب افراد به حوزه فعالیت‌های دینی خواهد داشت مستلزم فهم پیام قرآن است و تلاوت یک قاری زمانی اثر بخش خواهد بود که او آشنایی کامل با مفاهیمی را که منتقل می‌کند داشته باشد.

نظری‌ کرمانشاهی تاکید کرد: برگزاری سلسله جلسات قرآن و کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری و بین‌المللی جهت تربیت داور و حرفه‌ای و اصولی در پیشرفت قرآن‌ آموزان و همچنین رفع موازی‌کاری دستگاه‌های متولی برنامه‌های قرآنی، از الزامات ارتقای فعالیت‌های قرآنی در استان لرستان است.

این قاری قرآن خاطرنشان کرد: در استان استعدادها و قابلیت‌های فراوانی در حیطه فعالیت‌های قرآنی به چشم می‌خورد ولی بسیاری از این افراد به‌علت عدم حمایت مسئولان و معضل کمبود مربی در استان از ادامه فعالیت باز می‌مانند.

نظری‌ کرمانشاهی یادآور شد: در گذشته حوالی سال‌های 72 به‌ خاطر دارم که در محافل قرآن جایی برای نشستن پیدا نمی‌شد ولی متأسفانه امروزه استقبال از برنامه‌های قرآنی کم‌رنگ شده و اگر محافل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی برگزار می‌شود فقط قاریان قرآن در آن شرکت می‌کنند و مردم عادی خصوصاً جوانان گرایش چندانی برای حضور در این قبیل جلسات ندارند که باید آسیب‌ شناسی لازم پیرامون این امر صورت گرفته و به فرهنگ‌سازی و تبلیغاتی گسترده در رابطه با ضرورت احیای فرهنگ قرآنی در جامعه صورت بگیرد.

وی علت بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات فردی و اجتماعی را در دوری از معنویت دانست و افزود: قاریان قرآن به‌تنهایی نمی‌توانند در گسترش و معرفی پیام قرآن به دنیا مؤثر باشند بلکه این امر همکاری و هم‌ افزایی اسلام‌ شناسان و روحانیت و متخصصان دین را می‌طلبد.

این قاری گفت: اگر جوامع مسلمان چهره واقعی اسلام را به دنیا معرفی می‌کردند که تمام دنیا اسلام را به‌ معنای واقعی می‌شناختند، هیچ‌ وقت گروهی مانند داعش جرات عرض‌اندام به‌ خود نمی‌داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا