گوناگون

خطیب جمعه گچساران: پرداخت زکات موجب ارتقاء سلامت در جامعه می شود

81157658 5683675

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈ سید امین اله حجازی ˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته گچساران افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات از جمله مواردی است که باید در شرایط کنونی به آن توجه جدی کرد.

وی تبیین آیات قرآن و توصیه های بزرگان دین اسلام را برای درونی کردن فریضه زکات بسیار مهم خواند.

حجازی بر توجه هرچه بیشتر روحانیون در زمینه ترویج فرهنگ زکات تاکید کرد و گفت: موضوع پرداخت زکات باید محور فعالیت های فرهنگی و دینی در شهرها و روستاها قرار گیرد.

حجازی در ادامه یکی از مهمترین مشکلات حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد را نبود سطح دو حوزه اعلام کرد و افزود: این مشکل باید در حوزه های علمیه این استان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه عده ای برای راه اندازی سطح دو در حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد کارشکنی می کنند، اظهار کرد: باید با این افراد برخورد قانونی شود.

حجازی عنوان کرد: تعدادی از طلاب حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد برای فراگیری دروس سطح دو به استان های همجوار مراجع می کنند که با مشکلات متعددی مواجه می شوند.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند حضور افرادی شایسته و با استعداد در حوزه های علمیه هستیم، افزود: یکی از ضرورت های کنونی کهگیلویه و بویراحمد افزایش طلاب در حوزه های علمیه است.

حجازی بیان کرد: امروز آموزش ها در حوزه های علمیه باید به نحوی ارایه شود که این حوزه ها به عنوان محل تربیت نخبگان دینی باشند.

7461/671 / 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا