گوناگون

درصد اهدا کنندگان مستمر خون از شاخص های توسعه اجتماعی است

81255093 5853333

سیامک اسدی روز پنجشنبه به مناسبت روز اهدای خون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اهدا کننده های مستمر آگاهی بیشتری در مورد اهمیت اهدای خون، شیوه های زندگی سالم و روش های پیشگیری از بیماریهای قابل انتقال از طریق خون دارند.

وی، یادآورشد: اهدا کننده های داوطلب و مستمر اغلب با انگیزه دگرخواهانه و بشر دوستانه اقدام به اهدای خون می کنند و بنابراین دلیلی برای پنهان کردن رفتارهای پرخطر خود ندارند.

اسدی، تصریح کرد: خون اهدا کننده های مستمر در مقایسه با کسانی که برای نخستین بار اقدام به اهدای خون می کنند و بخاطر غربالگری مکرر بالینی و آزمایشگاهی از نظر سلامتی قابل اعتمادتر است.

وی، اظهار کرد: اهدای مستمر خون موجب دسترسی دایم به خون کافی در طول سال خواهد شد و این اقدام از اتلاف مازاد بر نیاز خون و خطرات زیست محیطی ناشی از دفع خون های مصرف نشده جلوگیری می کند.

مدیرپایگاه انتقال خون استان زنجان، گفت: با افزایش اهدای مستمر، بین دریافت خون از اهدا کننده و عرضه آن به مراکز درمانی تعادل برقرار می شود و هزینه های مربوط به ذخیره سازی خون و فرآورده های خونی کاهش پیدا می کند.

وی، با تاکید بر اینکه اهدا کننده های مستمر در اهدای خون تجربه داشته و کار با آنها در واحدهای خون گیری سریع و راحت صورت می گیرد، یادآورشد: افزایش شاخص های مستمر خون در جامعه از ایجاد اضطراب، نگرانی و تشویش در بیماران نیازمند به خون و خانواده های آنها جلوگیری می کند.

اسدی افزود: بهترین روش برای جذب اهدا کنندگان خون، آموزش چهره به چهره است و مناسب ترین مربی برای تبلیغ و ترویج اهدای خون سالم در خانواده و جامعه اهدا کننده مستمر است.

به گزارش ایرنا، ویژه برنامه های هفته انتقال خون از 11 تا 17 مرداد ماه با عناوین ˈاهدا کنندگان خونˈ، ˈسرمایه های ملیˈ، ˈرسانه و ترویج فرهنگ اهدای خونˈ، ˈبانوان هستی بخشˈ ، ˈنیازمندان به خونˈ، ˈمصرف بهینه خونˈ، ˈخون سالم با من آغاز می شودˈ و ˈتلاشگران عرصه طب انتقال خونˈ در کشور برگزار می شود.

596/7320

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا