گوناگون

دریاچه ارومیه آبروی دولت است/ ساخت 300 هزار واحد مسکونی هرسال برای مزدوجین و محرومین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت چهارشنبه شب بعد از اتمام سخنرانی خود در اجتماع بزرگ مردم شهرستان بناب در گفتگویی با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در حال حاضر طرحی در مجلس آمریکا در جریان است تا به تدریج درآمد نفتی جمهوری اسلامی به صفر برسد، گفت: تولید روزانه نفت در کشورمان 4 میلیون بشکه است که بدلیل تحریم هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده اند، درآمدهای نفتی کشور تقلیل پیداکرده است.

وی از برنامه دولت برای ساخت هرسال 300 هزار واحد مسکونی برای مزدوجین و محرومین جامعه خبرداد و گفت: دولت هر سال یک هزار و 200 میلیارد تومان در این بخش تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

نوبخت با بیان اینکه اولویت نخست دولت احیای دریاچه ارومیه است، گفت: رئیس جمهور تأکید کرده که دریاچه ارومیه به هر قیمتی که شده، احیاء خواهد شد چراکه معضل دریاچه ارومیه یک بحران فرامنطقه ای و ملی است.

معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه دولت در خصوص اجرای طرح نکاشت در حاشیه دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح نکاشت دولت مبالغ قابل توجهی را اختصاص داده است که از هرگونه خسارت به کشاورزان منطقه جلوگیری کند و برای جبران خسارت دولت هزینه های آن را پرداخت می کند.

نوبخت با تأکید مجدد به اینکه دولت مبالغ قابل توجهی را برای عدم کاشت و در جهت احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده است؛ افزود: دولت سقف مشخصی را برای احیای دریاچه ارومیه تعیین نکرده است، ولی رئیس جمهور دستور داده برای احیای این دریاچه هرچقدر اعتبار لازم باشد، هزینه شود، لذا از لحاظ اعتباری هیچ مشکلی نداریم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وجود واحدهای تولیدی و صنعتی دراین شهرستان به سبب تلاشگر بودن مردمانش و فعالیت جمعی از سرمایه گذاران گفت: مردم این شهرستان هم اکنون برای اداره واحدهای تولیدی خود با مشکل جدی مواجه هستند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی همچنین با اشاره به کمبود سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی شهرستان بخصوص واحدهای تولیدی کوچک بر حمایت جدی دولت از این واحدهای تولیدی تأکید کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس از ارائه لایحه خروج از رکود توسط دولت به مجلس خبرداد و افزود: امیدواریم دولت قدمهای لازم را در خصوص تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا