گوناگون

دری نجف‌آبادی: امام رضا(ع) محور وحدت ملت ایران است

خطیب جمعه اراک حضور امام رضا(ع) در ایران را مایه و محور عظمت و وحدت در این کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه اراک، با تأکید بر اینکه اسلام دین پاکی‌هاست به دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: حدود 13 قرن از هجرت امام رضا(ع) به سرزمین ایران می‌گذرد. این هجرت سختی‌های بسیاری را برای حضرت در پی داشت اما، برای جهان اسلام فرصتی درخشان محسوب می‌شود.

امام جمعه اراک بر حفظ حرمت ماه‌های حرام و دهه کرامت تأکید کرد و گفت: باید این ایام را قدر نهاده و قدرشناس برکات و نعمتی چون اهل بیت(ع) باشیم.

وی امام رضا(ع) را محور عظمت و وحدت ملت ایران دانست و افزود: ملت ما به برکت حضور امام رضا(ع) در مقابل همه تهاجمات ایستاده‌اند و تاکنون در سایه رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری عزت و شرف این مملکت حفظ شده است.

خطیب جمعه اراک عنوان کرد: امروز مشهد کانونی نورانی و پربرکت و محل گردهمایی یاران امام زمان(عج) به شمار می‌رود و قم نیز کانون عشق به حضرت معصومه(س) و الگوی دختران عفیف محسوب می‌شود. امروز به برکت اهل بیت(ع) ملت ایران ملتی یکپارچه، مقاوم و پیرو اهل بیت و فقاهت و مرجعیت هستند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به نزدیک شدن به ایام ذی‌الحجه اظهار کرد: این ماه از ماه‌های حرام است و حرمت ویژه‌ای برای این ماه‌ در نظر گرفته شده که باید ادا شود.

وی با بیان اینکه این ماه‌ حرام برکات فراوانی دارد و حرمت آن باید حفظ شود، گفت: روحیه معنوی، جهادی، ولایی، تقوا و عشق به خدا باید در این ماه حفظ شود تا ذخیره‌ای برای آخرت باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به کنگره عظیم حج بر حفظ عظمت این کنگره تأکید کرد و افزود: دل‌های ما همراه با حاجیان بیت‌الله‌الحرام و کاروان ابراهیمیان روانه خواهد شد. باید عظمت این ماه را قدر نهیم.

وی با تأکید بر لزوم حفظ حرمت این ماه از طریق برگزاری مراسم فاخر تصریح کرد: مردم ولایی و مؤمن استان مرکزی نباید آخرت خود را با گناهان آلوده کنند. گناه و موسیقی منجر به رشد نفاق و از بین‌برنده برکت و غیرت خواهد بود. رعایت نکردن حرمت این ماه‌ها و نشستن در مراسمی که همراه با موسیقی است غیرت را در افراد از بین می‌برد و قطعاً لعنت خدا را به دنبال خواهد داشت.

دری نجف‌آبادی با اشاره به مشکلات و نارسایی‌های موجود گفت: نباید اجازه دهیم در کنار این مشکلات، گناهان نیز گرفتاری‌های دیگری را برای ما رقم بزنند و به دین ضربه وارد شود.

وی منکر، فحشا، گناه و فساد را عامل بدبختی و خسارت در دنیا دانست و با سفارش به تقوا، رعایت حدود و حرمت الهی را خواستار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا