Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

نگاهی به ۸ دستاورد نظامی روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی + عکس

دستاورد نظامی روسیه موضوعی است که امروز در میهن پست در حالی بدان خواهیم پرداخت که طراحان سلاح روسی بیش از ۱۱ هزار  نمونه سلاح و تجهیزات نظامی مدرن را در گردهمایی بین المللی تکنولوژی نظامی سال گذشته میلادی ۲۰۱۶ در مسکوی روسیه معرفی کردند. که در این میان ما به معرفی ۸ دستاورد نظامی روسیه در سال ۲۰۱۶ خواهیم پرداخت. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

قبل از معرفی ۸ دستاورد نظامی روسیه بد نیست بدانید که نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در واقع همان وزارت دفاع روسیه‌ است که پس از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی تأسیس شد و البته در ۷ مه سال ۱۹۹۲ بوریس یلتسین فرمان تأسیس روسی وزارت دفاع را امضا کرد و به دنبال آن نیز روز ۲۳ فوریه را روز ارتش در روسیه اعلام کرد که امروز نیروهای مسلح روسیه به لحاظ تعداد نفرات ، در رتبه پنجم جهان و از لحاظ تجهیزات نظامى بعد از نیروهاى نظامى امریکا ، در مکان دوم ذنیا قرار دارد.

دستاورد نظامی روسیه به صورت مستقیم زیر نظر رئیس جمهور این کشور رصد می شود چرا که در روسیه ، رئیس جمهور که در حال حاضر ولادیمیر پوتین است ، فرماندهی عالی نیروهای مسلح را به عهده دارد.

و اما حالا به معرفی  ۸ دستاورد نظامی روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی خواهیم پرداخت که در میان انبوهی از دستاورهای نظامی این کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

روبات تهاجمی یوران ۹ : این ربات نظامی در واقع یکی از مهمترین دستاورد نظامی روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی بوده و این روبات در حقیقت یک اسلحه ی هوشمند خیلی بزرگ است که میتواند عملیات شناسایی انجام دهد، با یک تیربار ۷٫۶۲ میلی متری برای سربازان آتش پوششی فراهم کند و حتی یک سلاح اتوماتیک ۳۰ میلی متری دارد که گلوله آن قادر به نفوذ به بدنه خودرو های زرهی و سنگرهاست.

دستاورد نظامی روسیه
روبات تهاجمی یوران ۹

این روبات می تواند در فاصله ی ۳ کیلومتری از هدایت کننده اش فعالیت کند و ترکیبی از ۴ عملکرد در خودروهای نظامی است که هم یک ردیاب پیشرفته است و هم ضدنفر و ضد خودروهای زرهی، و حتی مجهز به موشک هدایت شونده ضدتانک آتاکا است.

بمب خوشه ای درل : این بمب خوشه ای ۵۴۰ کیلویی که در لیست ۸ دستاورد نظامی روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی قرار دارد در واقع برای نابود کردن اهداف بزرگ در فاصله ی ۳۰ کیلومتری طراحی شده و می توان آن را با رادار و امواج اینفرارد کنترل کرد و میتواند اهدافی به بزرگی ماشین های زرهی، نیروگاه تولید برق و حتی اردوگاه های مقر فرماندهی را از بین ببرد.

دستاورد نظامی روسیه
بمب خوشه ای درل

خودروی ضد هوایی گیبکا – اس : این سیستم برای حفاظت نیروهای زمینی در برابر هواپیماهای دشمن کارایی دارد و می تواند هواپیماهایی که در فاصله نزدیک و بسیار نزدیک از زمین حرکت می کنند (فاصله ۵۰۰ و ۱۵۰ متری) و همچنین هلیکوپتر ها را مورد هدف قرار دهد. این دستگاه به جدید ترین سیستم موشکی قابل حمل دنیا، وربا مجهز شده است و میتواند ۸ موشک را بر روی خود سوار کند.

دستاورد نظامی روسیه
خودروی ضد هوایی گیبکا – اس

توپخانه ی سیار خودکششی : این کامیون زرهی اولین توپخانه ی سیار خودکششی ارتش روسیه است. این سیستم به یک توپخانه ۱۲۰ میلی متری و یک تیربار ۱۲٫۷ میلی متری کُرد(KORD) است که روی سقف نصب شده و عملکرد توپخانه، سلاح دوربرد و خمپاره را ترکیب کرده است و می تواند به موقعیت دشمن از ۱۰۰ متری تا ۱۰ کیلومتری شلیک کرده و در طول حمله تغییر موقعیت دهد.

دستاورد نظامی روسیه
توپخانه ی سیار خودکششی

روبات شناسایی ویکر : روبات شناسایی و حمله ویکر نیز که در رده یکی از ۸ دستاورد نظامی روسیه در سال ۲۰۱۶ قرار دارد ، بر پایه خودروی ضدنفر BMP-3 طراحی شده است. سیستم آن می تواند بر روی شاسی چرخ دار یا زنجیردار همانند تانک سوار شود. یک اسلحه ۳۰ میلی متری ضد تجهیزات نظامی و یک تیربار ۷٫۶۲ میلی متری دارد و مجهز به موشک های هدایت شونده ضد تانک Kornet-M است که عملکرد آن را در تمام موقعیت های زمینی تکمیل می کند.

دستاورد نظامی روسیه
روبات شناسایی ویکر

در حالت خودکار آن ، این روبات می تواند اهداف مورد نظرش را شناسایی، ردگیری و یا حتی فتح کند و تصمیم برای شلیک هر گلوله همچنان توسط هدایت کننده آن صورت می گیرد. دوربین HD سوار شده بر روی این روبات مجهز به یک تصویربردار گرمایی است که قابلیت عملیات در شب و روز را به این روبات داده است.

مسلسل سبک RPK-16 : این اسلحه مجهز به یک ریل برای قرار گیری هر نوع لنز برای هر نوع دید دلخواه است؛ دید دوربین آن را میتوان از دید در شب یا مدل حرارتی تا دوربین های تک تیراندازی تغییر داد.

دستاورد نظامی روسیه
مسلسل سبک RPK-16

طراحان این سلاح می گویند از آن می توان برای شلیک تک گلوله به اهدافی با شعاع ۲۰ سانتی متر در فاصله ی ۳۰۰ الی ۴۰۰ متری استفاده کرد و حتی مشخصات فنی آن نشان می دهد که می توان افراد دشمن در فاصله ۸۰۰ متری را مورد هدف قرار داد و البته این اسلحه با خشاب گرد ۹۶ گلوله ای خود تنها ۴٫۵ کیلوگرم وزن دارد .

روبات سوراتنیک : این روبات می تواند برای پوشش دادن نیروهای زمینی، گشت و نگهبانی از یک منطقه مورد استفاده قرار گیرد. سیستم های آن قادر به ردیابی نیرو های دشمن هستند و سلاح های آن در مدل ساده ی اولیه شامل اسلحه AK-47M و یک تک تیرانداز دراگونف است که میتواند اهدافی را از فاصله ی ۸۰۰ متری مورد هدف قرار دهد و کاملا از راه دور کنترل می شود.

دستاورد نظامی روسیه
روبات سوراتنیک

خودروی نفربر آب رو BT-3F : این نفربر جدید ارتش روسیه، نه تنها از راه زمین و آب می تواند ۱۲ سرباز را منتقل کند، بلکه مجهز به یک برجک اسلحه نصب شده روی سقف با یک تیربار ۷٫۶۲ میلی متری نیز هست که از راه دور کنترل می شود و صفحه نمایش و دید حرارتی دارد.

دستاورد نظامی روسیه
خودروی نفربر آب رو BT-3F

زره سنگین این نفربر می تواند در مقابل آتش یک تیربار ۱۴٫۵ میلی متری KPVT در فاصله ۲۰۰ متری مقاومت کند؛ ارتش روسیه قصد دارد در آینده تیربار ۷٫۶۲ میلی متری را با کالیبرهای ۱۲٫۷ یا ۱۴٫۵ میلی متری تعویض کرده و حتی نارنجک انداز ۳۰ یا ۴۰ میلی متری نیز به برجک اسلحه آن اضافه کند.

منبع   defesaaereanaval

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا