Mihanpostپیشنهاد سردبیرعمومیموبایل و تبلت

ورتو ، کمپانی تولید کننده گوشی های لوکس توسط یک تاجر تُرک‌تبار خریداری شد ؟

شرکت ورتو بصورت کلی در زمینه تولید گوشی های هوشمند لوکس فعالیت می کند اما مالک این شرکت طی چهار سال گذشته سه بار تغییر کرده است . اکنون نیز یک تاجر ترک به قیمت ۶۱ میلیون دلار آن را خریداری کرده است . در ادامه آگاهی از جزئیات این معامله با میهن پست همراه شوید .

ورتو که یک تولید کننده گوشی تلفن همراه انگلیسی است حالا تحت تملک هاکان اوزان تاجر تبعید شده ترک تبار در آمده . این تاجر ثروتمند سال‌ ها پیش بانک، نیروگاه‌ های تولید انرژی، چند کمپانی تلویزیونی و یک اپراتور مخابراتی با نام Telsim را در اختیار داشت .  اپراتور مخابراتی او در سال ۱۹۹۴ و با کمک شرکت های نوکیا و موتورلا تاسیس شد اما آنها پس از مدتی در سال ۲۰۰۱ با رکود مواجه شده و ۲٫۷ میلیارد دلار بدهکار شدند . این بدهی باعث تحت تعقیب قرار گرفتن خانواده‌ اوزان شد و از این‌ رو این خانواده میلیارد‌ها دلار جریمه پرداخت کرد. اما پس از این موضوع اوضاع بدتر نیز شد . دولت ۲۰۰ شرکت خانواده هاکان اوزان را از جمله بانک Imar Bank پلمپ کرد و به همین دلیل این خانواده ۵٫۷ میلیارد بدهی بالا آورد . پس از این بدهی آنها به فرانسه گریختند و در آن جا از دولت فرانسه پناهندگی سیاسی گرفتند .

گوشی ورتو

ورتو‌ یک تولید کننده گوشی تلفن همراه انگلیسی است، که گوشی‌ های بسیار لوکس و دست ساز را تولید می‌کند، ورتو توسط شرکت فنلاندی نوکیا در سال ۱۹۹۸ تأسیس گردید که در اکتبر ۲۰۱۲ به گروه سهامداران مطرح «EQT VI» فروخته و واگذار شد، گفته شده بود مبلغ اعطایی EQT برای ورتو ۲۰۰ میلیون دلار بوده است که تأیید نشد، این شرکت تا به حال توانسته توجه حدود ۳۵۰٬۰۰۰ مشتری را به خود جذب کند و حدود ۵۰۰ نوع تنوع کالا داشته باشد که حدود ۷۰ تا از گوشی‌ هایش در آسیا و روسیه و خاورمیانه از توجه ویژه و محبوبیت خاصی برخوردار است.

اما باید گفت که طبق آخرین گزارش مالی منتشر شده توسط شرکت ورتو که متعلق به سال ۲۰۱۴ است، این شرکت ضرر ۵۳ میلیون پوندی را متحمل شده . طبق این آمار ورتو در سال ۲۰۱۵ چیزی در حدود ۴۵۰ هزار گوشی هوشمند لوکس را بفروش رسانده اما از ۱۱۰ میلیون پوند بدست آماده ۵۳ میلیون پوند ضرر داده است . همانطور که گفته شد مکان اصلی این شرکت در بریتانیا است اما فروشگاه های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که محصولات این شرکت را بفروش می رسانند .

ورتو

در سال ۲۰۱۲ کمپانی نوکیا با قمیت  ۱۷۵ میلیون پوند ورتو را به کمپانی EQT VI سوئد بفروش رساند .اما در همان سال کمپانی EQT VI این شرکت را  به کمپانی Godin Holdings واقع در هنگ‌ کنگ واگذار کرد که البته  مبلغ این انتقال هنوز مشخص نشده و اکنون نیز هاکان اوزان ورتو را برندی بسیار قدرتمند می داند و معتقد است این شرکت فلسفه بازار را به خوبی می داند .

منبع : theverg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا