Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینظامی

ساخت اسلحه با پرینتر سه بعدی توسط موسسه Armament ارتش آمریکا

به تازگی موسسه Armament که به ارتش آمریکا وابسته است موفق به ساخت اسلحه با پرینتر سه بعدی است . این اسلح جدید در حقیقت یک  پرتابگر نارجک است که تمامی قطعات آن به جز فنر ها با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده اند . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

ساخت اسلحه با پرینتر سه بعدی تحول عظیمی در صتعت اسلحه سازی ایجاد خواهد کرد . با استفاده از این روش زمان ساخت هر اسلحه تنها به ۷۵ ساعت می رسد و البته هیچ نیاز به نیروی متخصص نیز نیست .

محققان موسسه Armament بر اساس پرتابگر نارنجک مدل M203A1 پرتابگر نارنجکی جدید تحت عنوان RAMBO ساخته اند . این مدل جدید با تولید افزوده سریع ساخته می شود و تمامی بخش های آن به جز فنرها و اتصال‌دهنده‌ها با استفاده از پرینتر سه بعدی چاپ خواهند شد .  در این فرآیند از ساخت اسلحه با پرینتر سه بعدی قاب اسلحه و لوله آلومینیومی آن براساس پخت لیزری و مستقیم فلز ساخته می‌ شود که لایه‌ ای از پودر آلومینیوم در قسمت زیرین آن قرار می‌ گیرد.سپس پودر آلومینیوم با پرتو لیزری به فلز جامد تزریق می شود . این تزریق با کمک فایل طراحی شده CAD بصورت دقیقی انجام خواهد شد . پس از آن نیز لایه دوم به همین ترتیب ریخته خواهد شد و این فرآیند تا زمان تکمیل کار ادامه خواهد یافت . در انتهای این مرحله پودر اضافی به کنار زده می‌ شود و هر گونه ساختار پوششی از کنار آن برداشته می‌ شود .  اما قسمت قاب اسلحه را نمی توان با این روش ساخت و  ریخته‌گری اضافی نیاز است.

در این روش از ساخت اسلحه با پرینتر سه بعدی به جای اینکه لوله اسلحه را با دستگاه پرداخت کننده بسازند . آن را با پرنیتر سه بعدی و مستقیم ایجاد خواهد کرد به این صورت که تیغه‌ ها یا سوزن‌ های خان‌ کشی تنها یکبار در مسیر معین روی قطعه کار حرکت کرده و نتیجه مورد نظر را خواهند داد به این ترتیب لوله اسلحه در نهایت مقاوم تر از قبل نیز خواهد بود چرا که در هنگام ساخت اصطحلاک زیادی نداشته است .

ساخت اسلحه با استفاده از این روش به ازای هر پوند، حدود ۱۰۰ دلار هزینه خواهد داشت که بالا به حساب می آید اما زمان ساخت را تا حد زیادی کاهش داده و تنها به ۷۵ ساعت می رساند و از طرفی عدم نیاز به نیروی متبهر نیز هزینه ها را بصورت چشمگیری کاهش خواهد داد .

محققان علاوه بر پرتابگر نارنجک ، گلوله‌ های آموزشی ۴۰ میلی‌ متری M781 را هم به روش پرینت سه‌ بعدی تولید کرده‌اند. دلیل انتخاب این نوع اسلحه توسط محققان این بود که گلوله‌ های آموزشی آن نیازی به مواد منفجره ندارند. استفاده از مواد منفجره هنوز در فناوری سه‌ بعدی مورد تایید قرار نگرفته است .

باهم در میهن پست تصاویری از ساخت اسلحه با پرینتر سه بعدی را تماشا می کنیم .

منبع : newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا