Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

ثبت نام برای سفر به کره ماه توسط آژانس فضایی روسیه آغاز شد ؟

روس کاسموس یا همان آژانس فضایی روسیه به تازگی اطلاعیه ای برای ثبت نام از متقاضیان سفر به کره ماه ارائه کرده است . این سازمان قصد دارد با  فضاپیمای جدید فدراتسیا در سال ۲۰۲۱ سفری به کره ماه داشته باشد . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

سفر به کره ماه حالا دیگر برای علاقمندان رویایی دست نیافتنی نیست . مدیر اجرایی آژانس فضایی روسیه شرایط لازم برای کسانی که قصد دارند به کره ماه سفر کنند را فارغ از نژاد و ملیت آنها سن کمتر از ۳۵ سال ، قد بیشتر از ۱۵۰ سانتی متر و وزنی تا حداکثر ۹۰ کیلوگرم اعلام کرده است . البته این متقاضیان باید  توانایی صحبت به زبان انگلیسی را دارا بوده و دانش کامپیوتر نیز داشته باشند . در نهایت پس از دارا بودن شرایط عمومی آژانس فضایی روسیه یک آزمون معمولی از آنها خواهد گرفت .

طبق اطلاعیه داده شده در این پروژه از سفر به کره ماه ۶ تا ۸ نفر از تمام متقضیان به ماه اعزام خواهند شد و باید گفت آنها نوعی فضاپیمای جدید فدراتسیا را بصورت عملی مورد آژمایش قرار می دهند .روسه قصد دارد تا در سال ۲۰۳۱ تعدادی از فضانوردانش را در کره ماه اسکان دهد و به همین دلیل به زودی یک پایگاه دائمی در این قمر زمین دایر خواهد کرد .

جالب است بدانید نیل الدن آرمسترانگ  فضانورد آمریکایی نخستین انسانی است که سفر به کره ماه داشته است . وی فضانورد ناسا، خلبان آزمایش‌کننده، مهندس هوافضا، استاد دانشگاه و خلبان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بود و در جنگ کره خدمت کرد. نیل آرمسترانگ نخستین انسانی بود که کره زمین را از فضا مشاهده کرد.اما پس تنها چند دقیقه پس از آرمسترانگ  آقای وارسى با اطمینان خاطر از آرمسترانگ  پای خود را روی کره ماه قرار داد . فضانورد سوم این ماموریت مایکل کالینز، به تنهایی در مدار ماه باقی‌ ماند تا ۱۵ ساعت دیگر دو فضانورد دیگر به او ملحق شدند. پس از ۸ روز زندگی در فضا، هر سه فضانورد به زمین بازگشتند. این فضانوردان سه روز برای ورود به مدار ماه در راه بود.   پس از پایان جنگ، آرمسترانگ به نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا راه یافت و بیش از ۹۰۰ پرواز انجام داد. او فارغ‌التحصیل دانشگاه پردو است و تحصیلات خود را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تکمیل کرد.

گفته می‌شود هنگامی که آرمسترانگ از فضاپیما پایین آمد و بر ماه گام نهاد، فیلمش به صورت زنده در تلویزیون‌های سراسر جهان پخش شد. او پس از گام نهادن در ماه جمله‌ای بسیار معروف به زبان می‌آورد: این گامی کوچک برای یک مرد و جهشی بزرگ برای بشریت است.

ساعت ده و نیم بامداد روز سوم آبان سال ۱۳۴۸ هجری خورشیدی، نیل آرمسترانگ به همراه ادوین آلدرین، مایکل کالینز و یک هیئت سی‌نفری از فضانوردان به ایران آمدند. در این زمان، آرمسترانگ سفر خود به ماه را در تهران شرح داد. در آن زمان گسترش فعالیتهای این صنعت در ایران هم مطرح شده بود، مقارن ساعت یک بعد از ظهر، فضانوردان در مسیر میدان بهارستان قرار گرفتند.

نظر شما در مورد سفر به کره ماه چیست ؟ آیا علاقمندید شما نیز عضوی از این پروژه باشید ؟

منبع : nevskii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا