Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیر

دلیل خستگی زیاد چیست؟

دلیل خستگی زیاد از این جهت بسیار پر اهمیت است که هیچ نمی تواند با خستگی مفرط به درستی به کار و فعالیت های روزانه اش بپردازد. در این مطلب دلایل خستگی را بررسی خواهیم کرد. با میهن پست همراه شوید.

نور نامناسب اتاق خواب: فضای اتاق خواب نقش مهمی در کیفیت خوابتان دارد. اگر مجبور هستید که در هنگام صبح بخوابید حتما اتاق را بصورت کامل تاریک کنید. همچنین میتوانید از چشم بند بهره ببرید.

دلیل خستگی زیاد

نوشیدن  قهوه زیاد از حد: قهوه با کافئین بسیار بالایی که دارد باعث می شود که شما کمتر بخوابید و در نتیجه این می تواند دلیل خستگی زیاد برایتان باشد.

دلیل خستگی زیاد

کم آبی بدن: نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید. کم آبی بدن نه تنها دلیل خستگی زیاد است بلکه می تواند باعث سردرد و بروز بیماری های دیگر نیز باشد.

دلیل خستگی زیاد

تیروئید کم کار: زمانی که فعالیت این غده تیروئید دچار اخلال شود و در این مورد تیروئید کم کاری داشته باشید، احساس خستگی و بی حالی خواهید داشت.

دلیل خستگی زیاد

خواب ناکافی: اگر چند روزیست که به اندازه کافی نخوابیده اید تجربه احساس خستگی بدون کار زیاد را خواهید داشت. سعی کنید حداقل 7 ساعت در شبانه روز خوابی آرام داشته باشید.

دلیل خستگی زیاد

کم خونی و خستگی: آنمی یکی از دلایل خستگی در بانوان به شمار می آید. آنمی در حالتی ایجاد خواهد شد که اکسیژن مورد نیاز توسط گلبول های قرمز برای سلول ها تامین نشود. با رفع مشکل کم خونی این حالت را از خود دور کنید تا زندگی شادتری داشته باشید.

دلیل خستگی زیاد

سندروم خستگی مزمن: این بیماری به شدت روی حال شما تاثیر گذار است. از علائم آن می توان به عدم انجام کارهای حتی مهم اشاره کرد. اگه بیش از 5 روز است که نمی توانید از روی خستگی به کارهای خود رسیدگی کنید شاید درگیر آن باشید.

دلیل خستگی زیاد

میل کردن غذاهای ناسالم: اگر چند روزیست که در حال صرف غذاهای نا سالم هستید باید بدانید که این غذهای می توانند دلیل ایجاد احساس خستگی در شما باشند. با یک رژیم غذایی نا سالم باعث ایجاد ضعف در بدنتان خواهید شد. خوردن میوه و سبزیجات را در پیش بگیرید تا احساس سرحال بودن و شادابی بدست بیاورید.

دلیل خستگی زیاد

افسردگی و خستگی: بی شک این بیماری روحی تمام ابعاد زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد بود. اگر احساس خستگی می کنید و علائم افسردگی نیز دارید باید جدی تر به فکر درمان باشید.

دلیل خستگی زیاد

خستگی و بیماری های قلبی: شاید بی حالی و خستگی برای شما زنگ خطر وجود یک بیماری قلبی باشد. برای اینکه از این مورد خیالتان راحت شود به با یک متخصص در ارتباط باشید.

دلیل خستگی زیاد

منبع: betterhealth

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا