گوناگون

رئیس شورای شهر کرمانشاه: شوراها هرگز در تضاد و تقابل با دستگاه‌های اجرایی نیستند ‌

رییس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به وظیفه سنگین اعضای شوراها، گفت: شوراها هرگز در تضاد و تقابل با دستگاه های اجرایی نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، خسرو زرافشانی در همایش روز شوراها که روز چهارشنبه(دهم اردیبهشت) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، وظیفه شوراها را تعامل و برنامه ریزی برای توسعه شهرها و روستاها دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون شرایط ما حساس‌تر از زمان جنگ است و درگیر استکباری هستیم که هر لحظه در کمین است تا به طریقی آبرو، جوانان و سرمایه‌های انقلاب ما را از بین ببرد و مانع از صدور انقلاب شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” ادامه داد: این شعار وظیفه ما را دو چندان خواهد کرد.

به گفته رییس شورای شهر کرمانشاه یک شهر برای پرواز به سوی توسعه دو بال نیاز دارد که یکی از آنها دستگاه های اجرایی هستند و بخش دیگر خود مردم اند که شوراها نماینده همین مردم هستند.

زرافشانی معتقد است، وقتی که این دو بال هماهنگ با هم عمل کنند می‌توان به سوی توسعه حرکت کرد.

وی با تاکید بر اینکه شوراها هرگز در تقابل و تضاد با دستگاه‌های اجرایی نیستند، یادآوری کرد: اگر روزی این فکر وارد شوراها شود همه ما ضرر می‌کنیم و آنروز روز سقوط ملت ایران خواهد بود.

رییس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به وظیفه سنگینی که در حوزه‌های مختلف بر عهده شورای شهر است و بر اساس قانون نیز اختیاراتی به آنها داده شده تصریح کرد: اعضای شورای شهر باید توقعات بسیار پایین داشته باشند و زود رنجیده خاطر نشوند.

زرافشانی هدف از فعالیت شورای شهر را خدمت رسانی به تمام اقشار جامعه دانست و تصریح کرد: ما برای حقوق و منافع شخصی نیامده ایم و در راه خدمت رسانی به مردم نیز با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد که بهای آن را می پردازیم.

وی تاکید کرد: ما باید با روی گشاده و طیب خاطر در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار گیریم و در حد امکان مردم را نیز در اداره امور مشارکت دهیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه در خصوص مهمترین اولویت‌های کاری شورای چهارم شهر کرمانشاه نیز اظهار کرد: اولین اولویت ما اصلاح ساختار نیروی انسانی در شهرداری است و تلاش می کنیم به سایر دستگاه ها نیز در این خصوص مشورت دهیم.

زرافشانی نیروی انسانی کارآمد را بالاترین توان یک مجموعه دانست و تصریح کرد: افرادی باید به عنوان نیروی کار در یک مجموعه فعالیت داشته باشند که کارآمد، توانمند، جهادگر و ولایی باشند.

وی در ادامه در خصوص سایر اولویت‌های شورای چهارم نیز گفت: برنامه‌های فرهنگی برای شهر کرمانشاه از مهمترین اولویتهای دیگر است و در همین راستا بودجه فرهنگی شهرداری را از سه میلیارد تومان در سال 1392 به 30 میلیارد تومان در سال 1393 با رشد هزار درصدی افزایش دادیم.

زرافشانی افزود: برنامه داریم در بعد فرهنگ با متولیان فرهنگ در بخشهای مختلف نهایت همکاری را داشته باشیم. همچنین آسفالت و اصلاح معابر با کیفیت عالی از دیگر اولویت‌های شورای چهارم است.

رییس شورای شهر کرمانشاه روان شدن ترافیک و ساخت پل‌های روگذر و زیرگذر را نیز از دیگر برنامه‌های شورای چهارم دانست و از استاندار خواست حمایت‌های لازم را در این خصوص داشته باشد و از منابع ملی و استانی اعتبارات لازم را پرداخت نماید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا