Mihanpostاجتماعی

راهکارهایی ساده که نقشه راه موفقیت در جامعه امروزی است + عکس

میهن پست – در دنیا‌ی امروز و حتی در گذشته نیز کمتر کسی بوده است که به موفقیت و کامیابی در کار ، برنامه و علاقه مندی های خود سال ها و حتی تا پایان عمرش فکر نکرده باشد. اما گاهی شرایط موجود برنامه و راه رسیدن به موفقیت را مسدود و کم رنگ می کند مثلا بعضی روزها و لحظه ها، برای همه ما به شاد و نیکی پیش می روند و گاهی نیز  لحظه ها، روزها ، ماه ها و سال هایی نیز وجود دارد که نمی‌توانیم تا مشکلاتمان را بیاوریم و به فکر رشته پاره کردن افکار و برنامه هایمان هستیم.بنابراین چسبیدن به یک عادت روزانه بسیار آسان است اما آیا این عادات در زندگی شما تاثیر مثبت دارند؟ از طرفی اگر شما بخواهید در زندگی‌‌تان پیشرفت کنید شاید تشخیص این که از کجا و چگونه باید شروع کنید مشکل باشد. به یاد داشته باشید که قبل از هر حرکتی شما باید بدانید که چه رفتارهایی انجام دهید و چه رفتارهایی را ترک کنید. هنگامی که شما درک درستی از این موارد پیدا کردید؛ می‌توانید قدم‌های اولیه را به سوی آینده بهتر، بردارید.

در این میان وقتی که شرایط برای ما اینچنین شد حتما باید همه ما رفتار و برنامه هایمان را به سمتی درست تر ، دقیق تر و علمی تر تغییر دهیم،چرا که اگر موفقیت و بخصوص اگر راه های کسب درآمد آسان بود همه مردم پولدار بودند بنابراین موضوع این است که ما مثل بقیه مردم نیستیم و برای فردی که انگیزه ای برای کسب موفقیت را دارد هر مانعی را می تواند از سر راهش بردارد.

در این میان برای کسب موفقیت توجه به نکاتی همچون نکات زیر نمی تواند برای ما چندان هم بی نتیجه باشد…

– تعاملات گذشته با افراد می‌تواند باعث افزایش کینه شما نسبت به آن‌ها شود؛ اما کینه توزی موجب تخلیه انرژی و روحیه شما می‌شود و در نهایت باعث پس‌رفت شما خواهد شد.

– اشتباهاتی که در گذشته انجام داده‌اید و نمی‌خواهید دوباره تکرار شوند را مد نظر قرار دهید. درس‌های عملی را که می‌توانید از این اشتباهات بگیرید لیست کنید و هر ترس نظری اطراف آن اشتباه را فراموش کنید. به عنوان مثال، یک کودک ممکن است با لمس بخاری داغ دستش بسوزد و در نتیجه یاد بگیرد اجسام داغ را لمس نکند؛ اما این تجربه نباید باعث شود که کودک از لمس اجسام دیگر و درک و جستجوی دنیای خود دست بردارد.

– وقتی شما در حال دنبال کردن اهداف خود هستید، ممکن است برخی افراد به دلیل اینکه شما با خط فکری آن‌ها در یک راستا نیستید و کارهایی را که به نظر آن‌ها مهم است، انجام نمی‌دهید از شما انتقاد کنند. به عنوان مثال، ممکن است علاقه و هدف شما زیاد پول‌ساز نباشد، بنابراین افرادی که مسائل مالی را به عنوان یک اولویت مهم می‌دانند، کار شما را اتلاف وقت بدانند. به یاد داشته باشید که ارزش‌های شما و دیگران همیشه یکسان نیست، بنابراین زندگی با ارزش‌های دیگران همیشه رضایت بخش نخواهد بود.

راهکارهای موفقیت

– بیاد داشته باشید که حتی نزدیکترین افراد به شما، درک محدودی از آنچه واقعا هستید دارند.

– خودتان را آموزش دهید تا در تصمیمات خود قاطع‌تر باشید. اگر به مردد بودن خود پایان ندهید همیشه در لحظات مهم تصمیم گیری با شک مواجه خواهید شد.

– گاهی برخی موانع قانونی ممکن است شما را از پیگیری یک هدف یا ایده‌ی خاص باز دارد. اما اغلب با کمی تلاش می‌توان بر اکثر موانع غلبه کرد. هرگاه با مانعی مواجه شدید که قادر به رفع آن هستید، به خودتان بگویید که این فقط یک بهانه‌ی ساده است که مانع از تحقق هدف‌تان می‌شود؛ بنابراین باید آن را از بین ببرید.

– ترس از ناشناخته‌ها نوع دیگری از ترس است که مردم به آن مبتلا هستند. تغییر ترسناک است زیرا باعث می‌شود که مسائل بهتر یا بدتر بشوند. بعضی افراد حتی از موفقیت نیز ترس دارند به خصوص اگر آن‌ها روحیه برجسته بودن و ایستادگی را دوست نداشته باشند. رفتار افراد دیگر نیز با شما تا حد زیادی به نحوه‌ی عملکرد و شخصیت شما از لحاظ تاثیر گذاری و استحکام شخصیتی بر می‌گردد.

– وقوع مشکلات و مسائل در زندگی اجتناب ناپذیر است. با فرار از آن‌ها فقط وقت‌تان را هدر می‌دهید. شما زمان کمی برای پیشرفت در اختیار دارید. به عنوان مثال اگر سوتفاهمی بین شما و شخص دیگری رخ دهد، سعی کنید آن را با گفتگو حل کنید. در اینگونه موارد روابط می‌توانند قطع شوند ولی در عین حال می‌توان با یک مدیریت صحیح آن‌ها را مستحکم‌تر کرد.

– هیچ کس در دنیا کامل نیست. اشتباهات جزئی از زندگی هستند. صرفنظر از آنچه انجام می‌دهید یا نمی‌دهید، شما دچار اشتباه خواهید شد. هر چقدر این واقعیت را بیشتر بپذیرید به همان اندازه در انجام امور و دست به کار شدن برای کارهای مختلف موفق‌تر خواهید بود.

-شجاع باشید و اعتماد به نفس داشته باشید. در مورد آنچه می‌خواهید در آینده بشوید، فکر کنید و به خودتان اطمینان داشته باشید که شما هم اکنون شرایط رسیدن به آن موقعیت دلخواه را در خود دارید.

اگر به این اصل اعتقاد داشته باشید که شما هم اکنون همان فردی هستید که می‌خواهید بشوید، رفتارها و تصاویر ذهنی‌تان به طور طبیعی شما را در آن مسیر قرار خواهد داد.

– هنگام کارکردن و تلاش برای پیشرفت، زیاد به خودتان فشار نیاورید. حرکت رو به جلو و پیشرفت برای اکثر افراد کار دشواری است. گاهی حتی لازم است برای رسیدن به یک هدف یکی دو قدم به عقب برگشت. در مورد نقاط ضعف خودتان احساس بد نداشته باشید و ضمن اینکه سعی می‌کنید به آرامی در صدد بهبود آن‌ها برآیید، باور داشته باشید که این نقاط ضعف معرف شما به دیگران نیستند و هر کس نقاط مثبت زیادی دارد که در وجود او نمایان است.

– اطراف خودتان را با افراد مثبت پر کنید زیرا در این صورت حفظ نگرش مثبت برایتان آسان‌تر است. یاس و نامیدی را کنار گذاشته و سعی کنید روابط خود را تا حد امکان گسترش و استحکام بخشید.

موفقیت

– هدف‌های بزرگ ممکن است در ابتدا ترسناک و دلهره آور به نظر برسند، بنابراین آن‌ها را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. در این میان احتمال دارد حداقل یک کار وجود داشته باشد که شما می‌توانید آن را در حال حاضر انجام دهید و رویای خود را به واقعیت نزدیک کنید. آن کار را پیدا کنید و ابتدا از آن شروع کنید. به عنوان مثال اگر شما قصد دارید یک کسب و کار جدید را راه‌اندازی کنید. شما می‌توانید اولین قدم را با ایجاد یک وبلاگ یا صفحات کاربری در شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار خود بردارید. وقتی که چیزی برای‌تان ملموس تر به نظر می‌رسد، بهتر است قبل از پیدا کردن قدم بعدی و پیگیری ادامه امور، آن کار را انجام دهید.

– از گذشته درس بگیرید، قدردان وضعیت فعلی‌تان باشید و به آینده تمرکز کنید. فکر به آینده و زندگی که آرزوی داشتن آن را دارید، به زندگی شما مسیر و هدف می‌دهد. داشتن هدف باعث می‌شود که آسان‌تر به سمت جلو حرکت کنید و به راحتی مراحل پیشرفت را طی کنید.

یک راه حل ساده دیگر برای تغییر در کار و زندگی روزمره، امتحان اموری است که قبلا هرگز انجام نداده‌اید. همیشه برای تغییرات نیاز به انجام امور هیجان انگیز و جسورانه نیست، علاقمندی به کاری که انجام می‌دهید کافی است تا شما را از منطقه سکون و راحتی خارج کند. به عنوان مثال آواز خواندن یا نواختن یک ساز موسیقی می‌تواند شما را از حالت رخوت روزمره خارج کند. رفتن به کلاس آموزشی که قبلا تا به حال تجربه آن را نداشتید مانند کلاس کیک بوکسینگ یا تزیین کیک! خلاقیت و انگیزه شما را بیشتر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا