Mihanpostپیشنهاد سردبیردکوراسیون

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی و چگونگی اجرای الزامات آن + عکس

میهن پست – در طراحی داخلی یک مطب داندانپزشکی، طراحان باید طراح داخلی رو طوری اجرا کننده که مراجعه کنندگان به یک مطب احساس آرامش و امنیت خاطر داشته و با دلگرمی خاصی در انجا به انتظار نوبت خود بنشینند. این بهترین تبلیغ و در واقع موثر ترین تبلیغی است که در واقع به صورت غیر مستقیم می توان برای هر مطبی انجام داد و با جلب اطمینان بیمار کاری کرد که نه تنها دفعات بعدی به انجا مراجعه کند بلکه آن مطب را نیز به دیگر دوستان و آشنایان خود پیشنهاد دهد.شک نکنید هزینه ای که برای مبحث طراحی داخلی مطب خود انجام می دهید در واقع یک نوع سرمایه گذاری خواهد بود.

همیشه در مبحث طراحی داخلی محیط های گوناگون معمولا طبق یک دستور العمل می بایست یک سری کارها را به صورت قدم به قدم انجام داد تا در نهایت بتوان به طرح اصلی نزدیک شد. در مورد طراحی داخلی مطب به دلیل اینکه محیطی که قرار است در آن کار شود محیطی است که میهمانان آن بیماران و کسانی هستند که احتمالا از حال و روز خوشی برخرودار نبوده و دارای وضعیت عمومی جالبی نمی باشند و از این جهت می بایست نوع طراحی تا آنجایی که می شود به گونه ای باشد که نهایت آرامش و راحتی خاطر را به مشتری القا کند.در میان مطب ها یکی از مهمترین آنها را می توان مطب های دندانپزشکی عنوان کرد.چرا که بیمار  در این  مطب ها معمولا وقت بیشتری را خواهد گذراند و معمولا افراد حراس خاصی از مطب های دندانپزشکی دارند مخصوصا بچه ها.

برای اینکه بتوانید در نهایت برای طراحی مطب دندانپزشکی به طرحی موفق دست یابیم حتما می بایست در این زمینه به علوم رنگ شناسی و نور پردازی و همچنین علم فنگ شویی و چیدمان صحیح وسایل تسلط کافی داشته باشیم تا با تلفیقی از موارد بالا بتوانید به طرحی جامع و شیک دست یابیم. تا بتوان اصول و قواعد معماری را به صورت کاملا علمی و به روز در طرح خود پیاده سازی و در نهایت به طرحی چشم گیر و قابل قبول رسید.

محیط کاری مطب شما هر چقدر قدیمی و از نظر شما فرسوده باشد می توان تنها با رعایت برخی از موارد انرا به محیطی کاملا شاد و سر زنده و مدرن تبدیل کرد.بنابراین شک نکنید که مبحث طراحی داخلی مطب می تواند یکی از مهمترین عامل های جذب بیمار به سمت شما باشد چرا که بیماران این روزها به دلیل تعدد مطب ها و مراکز درمانی به دنبال محیطی آرامش بخش و جایی هستند که بتوان به آن اعتماد و اطمینان کنند چرا که جدا از میزان مهارت و تخصص کادر پزشکی که در هر مطب می تواند یکی از مهمترین عوامل حضور بیماران باشد ، محیط و نحوه طراحی داخلی مطب نیز به دلیل آرامش بخشی به مراجعه کننده به نوبه خود بسیار مهم و موثر خواهد بود.

این است که همه کسانی که به دندانپزشک ها مراجعه می کنند معمولا حتی اگر تجربه قبلی مراجعه نیز نداشته باشند اما ناخود آگاه با دیدن یونیت دندانپزشکی و مشاهده لوازم کار ترسی در درون خود احساس خواهند کرد که می تواند لحظاتی که در آنجا هستند را برایشان بسیار سخت و دشوار نماید. بنابراین طراح داخلی باید برای طراحی داخلی مطب  طرحی خاص و منحصر به فرد اجرا کرده و شادی و احساس آرامش را به وجب به وجب مطب هدیه دهد.

بنابراین طراحان داخلی باید طراحی داخلی رو اجرا کننده که مراجعه کننده به یک مطب داندانپزشکی بعد از ورود احساس امنیت و آرامش خاطر خاصی داشته باشد و با دلگرمی خاصی در آنجا به انتظار  نوبت خود بنشیند. چرا که این بهترین و در واقع موثر ترین تبلیغی است که به صورت غیر مستقیم می توان برای هر مطبی انجام داد و با جلب اطمینان بیمار کاری کرد که نه تنها دفعات بعدی به آنجا مراجعه کند بلکه آن مطب را نیز به دیگر دوستان و آشنایان خود پیشنهاد دهد.این جاست که نباید شک کرد هزینه ای که برای مبحث طراحی داخلی مطب خود انجام می دهید در واقع یک نوع سرمایه گذاری نا محسوسی است که بازدهی خودش را در کمترین زمان ممکن خواهد داد.

در پایان فراموش نکنید که رسیدن به الگوی مناسبی جهت دکوراسیون مطب دندانپزشکی نیازمند صرف وقت و همچنین مشاوره با افرادی مجرب و متخصص در این زمینه است.

با هم در میهن پست تصاویری زیبا و دیدنی از اجرای طراحی داخلی مطب دندانپزشکی را تماشا می کنیم…

منبع :luxuriousdecoratingidea

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا