Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به خودرو مگان ۲۰۱۶ با ظاهری مجلل و اسپرت + عکس

میهن پست – قبل ار معرفی مگان ۲۰۱۶ لازم است بدانید که طرح اولیه خودرو مگان در سال ۱۹۸۸ توسط شرکت رنو به افتخار مگان سودیت طراح معروف فرودگاه برست فرانسه نامگذاری و نسل اول این خودرو با نام مگان ۱ در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۰۲ نیز نسل دوم این خودرو با نام مگان ۲ جایگزین نسل اول گردید. شرکت رنو در ۴ اکتبر ۲۰۰۸ نسل سوم مگان با نام مگان ۳ در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل موندیال پاریس پرده برداری نمود.

و حالا در روزهای گذشته کمپانی رنو از نسل نوین مگان رونمایی نموده است. مگان جدید را باید به‌عنوان مفهوم جدید و جذاب رنو از یک هاچ‌بک شهری پذیرفت. خودرویی که به‌تازگی به بازارهای جهانی معرفی شده و رقیبی سرسخت برای محصولات برندهای معتبری همچون فورد، مزدا، اُپل و پژو است.

با نگاه تخصصی به ظاهر نسل جدید مگان و با توجه به اینکه هنوز از نسل جدید فورد فوکوس تصویری منتشر نشده، باید گفت رقیب دیرینه یعنی رنو مگان دست‌به‌کار شده و تدارک کاملی برای رقابت با بزرگان بازار دیده است. رنو که این مدل را برای نمایشگاه خودرو فرانکفورت آماده نموده اعلام کرده تا اواخر ۲۰۱۵ و یا ابتدای ۲۰۱۶ این محصول را به بازار عرضه می‌کند. مگان که همواره یکی از پرفروش‌ترین و خوش‌نام‌ترین محصولات رنو بوده، نقشی استراتژیک در سبد محصولات رنو دارد. اما ببینیم رنو در مگان نسل چهارم چه چیزی ارائه می‌کند.

گمپانی فرانسوی رنو اگرچه مگان زیبایی طراحی نموده اما تقریباً به گونه‌ای پیش رفته که در شش‌ماهه اخیر از رنو دیده‌ایم و انتظار داشتیم. خبر اصلی این است که مگان در سبک و سیاق طراحی به تالیسمان شبیه شده است. چراغ‌های مربع شکل جلو به یک خم در کناره‌ها مجهز است و به شکل کمان یا بومرنگ درآمده‌اند تا همنوایی خود با محصولات گروه رنو را فریاد بکشد. مگان جدید همچون اسلاف نوینش از جلوپنجره‌ای حجیم و یک آرم بزرگ رنو که با کروم، بسیار زیباتر به نظر می‌رسد برخوردار است که در برخی از مدل‌ها سه خط عرضی پایین آرم رنو خودنمایی می‌کند. مگان جدید در عقب نیز از چراغ‌های زیبا و جدید رنو که از کناره‌های ستون C تا مرکز درب عقب کشیده شده‌اند سود می‌برد. در کل طراحی نسل نوین مگان جذاب‌تر از گذشته است و کار رقیبان را برای حضور در این بخش از بازار سخت نموده است.

لازم است بدانید که در ابعاد بدنه مگان نسل چهارم تفاوت‌هایی با نسل پنجم دارد به‌طوری‌که ۲۵ میلی‌متر کوتاه‌تر شده و در بخش عقبی ۴۷ میلی‌متر پهن‌تر شده است و خودرو در کل ۳۹ میلی‌متر در مقایسه با نسل قبل عریض‌تر شده است. رنو همچنین با افزایش ۲۸ میلی‌متری در فاصله بین چرخ‌های جلو و عقب، کابین را بزرگ‌تر از پیش ساخته است. فرانک لگال درباره شخصیت نسل چهارم مگان گفته است: با خطوط محکم و تیز نسل جدید که از انتهای خودرو به سمت دماغه خودرو امتداد یافته‌اند، شخصیت مگان قوی‌تر از پیش ترسیم شده است.

در خصوص کابین این خودرو نیز باید گفت که مگان ۲۰۱۶ بسیار مجلل‌تر از قبل تولید شده و با الهام از طراحی مفهومی رنو کلیو سوپرمینی و کپچر، به شکل زیبایی ساخته و پرداخته شده است و رنو با این کار انتقادات از نسل قبل را به‌خوبی پاسخ داده است. در این طراحی ضمن استفاده از خطوط مستقیم، کلیتی ملایم و شیک مدنظر قرار گرفته تا سرنشینان از بودن در کابین مگان احساس خستگی نکنند. مواد باکیفیت‌تر، یک صفحه‌نمایش کشیده و بزرگ، فرمانی خوش‌ترکیب و نشان‌دهنده‌هایی مزین به نور آبی یخی باعث شده‌اند تا تازگی داشبورد و کابین مگان در عین کاربردی بودن جذاب به نظر برسد. رنو تا آن حد به مگان جدید خوش‌بین است که سایت معتبر نت‌کارشو از قول فرانک لگال طراح بخش داخلی مگان نوشته: “در بازار سدانهای کامپکت که با رقابت بسیار شدیدی روبرو است، برای مگان حیاتی است که در صدر بهترین طراحی داخلی جای بگیرد”.

البته احتمال دارد رنو در نسل چهارم مگان تنها به ارائه گونه ۵درب این مدل اکتفا کند و از تولید نمونه سه درب خودداری نماید. موتورهای مورد استفاده در نسل چهارم مگان بنزینی و دیزلی هستند و در آن‌ها از مزیت توربو نیز استفاده شده است. موتورهای ۱٫۶ لیتری رنو که به تکنولوژی روز مجهز شده‌اند از اصلی‌ترین گزینه‌های ممکن برای استفاده در مگان جدید می‌باشند.

بنابراین خبرهای دریافت شده از کمپانی رنو حاکی از ارائه گونه‌ای اسپرت با نام GT می‌دهد که به رنو مگان نسل چهارم هویتی خاص می‌دهد. این مدل که از سپرهای بازطراحی شده سود می‌برد در کلیت کار اسپرت‌تر از مدل پایه ساخته و پرداخته می‌شود تا ذائقه افراد پرهیجان را نیز پاسخ دهد. هنوز درباره مشخصات فنی این مدل چیزی گفته نشده اما رنو اعلام کرده این سری توسط بخش رنواسپرت آماده می‌گردد که به‌طور تخصصی بر روی محصولات با عملکرد بالاتر کارخانه رنو کار می‌کنند. همچنین گفته شده یک رنگ اختصاصی برای این مدل در نظر گرفته می‌شود که” آبی آهن” نام دارد و این مدل علاوه بر تجهیزات کروم کاری شده، از رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی نیز بهره می‌برد.

فراموش نکنیم که نسل کنونی مگان در کلاس خودروهای رده C تولید شده است و از سال ۲۰۰۸ به بازارهای جهانی معرفی شده و پس از اقبال عمومی در سالهای نخست معرفی در روزهای اخیر به‌شدت با افت فروش روبه‌رو شده است، به‌طوری‌که در بازار انگلستان و در سال گذشته میلادی تنها ۸۰۰۰ دستگاه از آن به فروش رفته و رنو با عنایت به این شرایط، درصدد است تا دستور توقف خط تولید آن را صادر نماید.

منبع: autoexpress

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا