Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

ثبت و انتشار عکسی از قاشق شناور در مریخ توسط کنجکاوی + عکس

میهن پست – اگر در چند سال گذشته تا به امروز اخبار هوا فضا و بخصوص اخبار مربوط به سیاره سرخ – مریخ – را دنبال کرده باشید ، حتما تصاویر منتسب به موجودات زنده اعم از موش ،خرچنگ و در ماه های گذشته تصویری که شباهت زیادی به یک زن داشت منتشر و غوغایی در فضای مجازی و رسانه های معتبر برپا کرد ، که حالا با انتشار عکس جدیدی از یک قاشق معلق مربوط به سطح مریخ حدس و گمان ها را به سمت اثبات وجود حیات در مریخ را بیشتر می کند.

در این میان عکسهایی از یک قاشق شناور که در این پست شاهد آن هستید، توسط یکی از اعضای eagle eye که توسط مریخ نورد “کیوریاسیتی”  در ۳۰ آگوست گرفته شده بود دیده شده است.بنابراین آن دسته از افرادی که به وجود حیات و تمدن در سیارات دیگر اعتقاد دارند اکنون با مشاهده این تصاویر آن را اثباتی بر این ادعا می‌دانند.

این شکل‌های عجیب و غریب از سنگ‌ها به راحتی قابل تفسیرند، بخشی از آنها توسط یک نوع پدیده‌ی روان شناسی در واقع نمونه‌ای از پاریدولیا یا توانایی مغز برای ایجاد اشکال آشنا از اشیایی مانند شمایل حیوانات در ابرها است و بخش دیگر از شکل غیر عادی محیط مریخ گرفته شده است.

با توجه به این کشف، جوِکم مریخ همراه با کشش گرانشی ضعیف آن به وسیله‌ی باد می‌تواند ساختارهای  پیچیده‌تر و غیر معمول‌تر از روی زمین ایجاد کند که در این میان مریخ تجربه‌ی همه چیز از ذرات گرد و غبار کوچک تا طوفان گسترده‌ی گردوغبار را دارد. این واریانس بزرگ در آب و هوا می‌تواند همه‌ی این شکل‌های عجیب و غریب را با برآمدگی‌ها و قوس‌ها هندسی خاصی بسازد. درست هانند تصویر یک قاشق در مریخ که با سایه‌ی ی نازکی از آن به وضوح مشاهده می شود، اما نکته جالب توجه این تصویر و شباهت حیرت انگیز آن تکه صخره با قاشق است زیرا حتی در بخشی از آن قوس زیر قاشق نیز دیده می شود.

در این میان مقامات ناسا در واکنش به این هجمه تبلیغاتی اعلام کردند که خبری از قاشق در مریخ نیست و تنها بادهای مریخی بوده که به مرور زمان چنین ساختاری را بر جای گذاشته است.

با هم در میهن پست تصاویری واضح و دیدنی از این قاشق شناور را تماشا می کنیم…

منبع: iflscience

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا