Mihanpostپیشنهاد سردبیرتغذيه

باید و نبایدهای مصرف پوست مقوی میوه و سبزیجات ؟

میهن پست – پوست کندن بعضی از میوه همانند خیار ، سیب ، هلو و … به هنگام خوردن آن برای ما ایرانی ها و شاید بیشتر مردم دنیا مسئله‌ای مرسوم و رایج محسوب شود اما جالب است بدانید که تمامی اجزای یک میوه اعم از پوست و برگ آن بخشی از میوه هستند که دارای ترکیبات و مواد مغذی سودمندی می باشند و می توانند موجب تقویت بدن شما شوند. حتی بسیاری از این قسمت ها حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به خود میوه یا سبزیجات می باشند.

بنابراین پژوهشگران معتقدند که پوست سبزیجات و میوه ها حاوی مقادیر زیادی فیبر و موادمغذی بوده و بیشتر افراد بنا بر عدم آگاهی، اطلاعی در خصوص از دست دادن این مواد با ارزش را نداشته اگر چه در کتاب های آشپزی آمده است که باید برای تهیه غذا پوست سیب، بادمجان و سیب زمینی جدا کنید، حال شاید نیازی به آن نباشد.

خواص پوست میوه

اگر چه بعضی از میوه ها را نمی شود با پوشت خورد اما پرتقال، موز و کیوی از میوه هایی هستند که پوست آنها سرشار از ویتامین است و دارای خواص بسیار مفیدی برای پوست و مو هستند.
بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد پوست میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان های مفیدی است که خاصیت ضد سرطانی دارند و پزشکان توصیه می کنند افراد حتما میوه هایی که قابل پوست آنها خوردن است را با پوست مصرف کنند.

در این میان توجه به نگرانی های متخصصان تغذیه نیز در خصوص ، استفاده از کودها و سموم شیمیایی و تجمع آنها در پوست میوه ها موجب بروز بیماریهای مختلفی در مصرف کنندگان می شود نیز در مقابل خاصیت عالی پوست میوه ها قابل تامل است.موضوعی که تا حد زیادی واقعیت دارد و به همین دلیل است که خانواده ها باید در صورت امکان سراغ محصولات ارگانیک بروند تا میوه ها را بعد از یک شستشوی معمولی با پوست بخورند. البته روش هایی هم وجود دارند که به کمک آنها می توانیم از تمیز شدن میوه های غیر ارگانیک مطمئن شویم و بدون هیچ دردسری قانون «گاز باید زد با پوست» را رعایت کنیم.

خواص پوست میوه

ضمن درسترسی و خرید میوه های ارگانیک، حال اگر شما تصور می کنید که پوست کندن سبزیجات و میوه ها در ظاهر خوشایند غذای شما تأثیر دارد،می توانید به اختیار آن را انجام دهید، ولی حداقل قبل از اینکه ویتامین ها و فیبر با ارزش موجود در آنها را دور بیندازید، کمی به این مسأله و اثرات مفید آنها برای بدن فکر کنید.

فیبرهای غذایی ، اجزای غیر قابل هضم گیاهی هستند که اعمال مختلفی را در بدن انجام می دهند که از جمله آنها جلوگیری و درمان یبوست، پیشگیری از سرطان و سایر بیماریهای روده ای، کنترل چاقی ، کاهش چربی های خون و کنترل بهتر قند خون می باشد.

منابع عمده و اصلی فیبرهای غذایی شامل ؛ نان ها و غلات سبوس دار ؛ میوه تازه مثل انواع مرکبات، سیب با پوست، هویج ، انواع توت ها؛ میوه های خشک مثل خرما، برگه زردآلو و هلو ، آلو وانجیر خشک و کشمش ؛ سبزیجات مثل کاهو، کلم و … و حبوبات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا