گوناگون

رسالت جهاد دانشگاهی جهت دادن به مسیر خودباوری فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: توسعه‌ی کشور بدون نگاهی جامع به مقوله‌ی فرهنگ و اقتصاد امکانپذیر نیست.

«موسی حسینی‌کاشانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در البرز، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، انقلابی و فرهنگی در تحقق برنامه‌های فرهنگی گام‌های جدی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد با تعامل با دانشگاه‌ها، دستگاه‌ها و ادارات مختلف می‌تواند نقش بسزایی در اجرا شدن برنامه‌های خرد و کلان فرهنگی داشته باشد.

حسینی‌کاشانی افزود: جهاد دانشگاهی در کنار اقدامات پژوهشی و علمی خود، در حوزه‌ی فرهنگ نیز رسالت سنگینی به عهده دارد و باید مسیر خودباوری و اعتلای فرهنگی کشور را هموار کند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌ی فرهنگی علاوه‌بر اداره‌ی دو خبرگزاری، چندین سازمان و زیرمجموعه‌ به‌ویژه در حوزه‌ی انتشار کتاب دارد که به‌لحاظ کمی و کیفی عملکرد مناسبی داشتند.

حسینی‌کاشانی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناسبی در اختیار دارد بنابراین باید با حمایت از این نهاد زمینه‌ی شکوفایی این ظرفیت‌ها را فراهم کنیم.

این مسئول گفت: رویکرد جهادی با نگاه علمی، رسالت خطیری در فعالیت‌های جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود که همواره باید مد نظر کارکنان این نهاد انقلابی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نباید از مأموریت اصلی خود که همان برقراری پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه است غافل شود، چون توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی کشور در گرو نگاهی جامع‌نگر به اقتصاد و فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به توسعه‌ای همه جانبه دست یابیم باید به حوزه‌ی فرهنگ و اقتصاد توجه‌ی ویژه‌ای داشته باشیم، چون مسیر اصلی توسعه از دل فرهنگ و اقتصادی پویا می‌گذرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا