گوناگون

رشد منفی جمعیت دانش آموزی بیجار نگران کننده است

81149461 5669520

به گزارش ایرنا، محسن لطف الهی روز شنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه بیجاری گفت: کاهش تعداد دانش آموزان بیجار از 25 هزار و 600 نفر در سال تحصیلی 76 – 75 به 12 هزار نفر در سال تحصیلی 93 آمار خوبی نیست.

وی اشاره کرد: در حال حاضر شهرستان بیجار از لحاظ جمعیت دانش آموزان در میان مناطق 18 گانه آموزش و پرورش استان کردستان مقام یازدهم را دارد.

به گفته وی برای هر هشت دانش آموز یک معلم در شهرستان بیجار وجود دارد و این موضوع در پوشش تحصیلی مناطق محروم و آموزش لازم التعلیم اثر منفی زیادی دارد.

وی در ادامه گفت: اکنون تنها در یک مدرسه دوره متوسطه دوم، کلاس ها با 30 دانش آموز فعال است و مابقی کلاس ها با کمتر از این نرم فعال هستند.

مدیر آموزش و پرورش بیجار در ادامه به موفقیت دانش آموزان بیجاری در کنکور 92 اشاره کرد و گفت: لطف خداوند و انگیزه های تحصیلی ایجاد شده در میان دانش آموزان، موجب شد یک نهضت علمی و موفقیت چشم گیر علمی میان دانش آموزان این شهرستان بوجود آید.

وی به رتبه های تک رقمی کسب شده طی 10 سال گذشته در آزمون های سراسری و المپیادهای علمی کشوری پرداخت و عنوان کرد: به یاری خداوند و تلاش جهادی و با عزم ملی امسال شاهد ارتقا رتبه ها در آزمون سراسری با کسب موفقیت های علمی که بتواند کمیت جمعیت را با کیفیت علمی جبران نماید باشیم.

لطف الهی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در پیشرفت و تحقق برنامه های آموزش و پرورش گفت: معلم سنگ زیربنای رشد و ترقی است و نقش حیاتی در تربیت نسل موفق آینده کشور دارد.

آموزش و پرورش بیجار از سال 1300 با 35 دانش آموز تحصیلات کلاسیک و خارج از مکتب خانه را آغاز کرد و جزو 15 اداره آموزش و پرورش کشور محسوب می گردید.

در دو دهه گذشته با وجود کاهش جمعیت دانش آموزی که مهاجرت از مهمترین عامل آن است موفقیت های علمی آن روندی رو به رشد و ممتاز در کشور بدست آورده است.ک/2

7350/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا