گوناگون

رشد 300 درصدی جرائم فضای مجازی در کردستان

رئیس پلیس «فتا»ی فرماندهی انتظامی استان کردستان از رشد 300 درصدی جرائم فضای مجازی طی پنج ماهه‌ی نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، سرهنگ «فرامرز شاکری» امروز(چهارشنبه 22 مردادماه) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد:‌ جرائم اینترنتی از بیشترین جرائم رخ داده در پنج ماهه‌ی نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده که طی بررسی‌ها میزان بروز این مسأله در کردستان 300 درصد بوده است.

وی افزود: در این رابطه بیشترین جرم، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب اشخاص بوده که میزان بروز آن نیز قریب به 60 درصد بوده است.

رئیس پلیس «فتا»ی فرماندهی انتظامی استان کردستان کلاهبرداری از طریق اینترنت و فروش اجناس ممنوعه از قبیل فیلم و ماهواره و … را با 15 و 10 درصد بترتیب در رتبه‌های بعدی بیشترین جرائم استان در فضای مجازی برشمرد.

شاکری هم‌چنین درصد کشف وقوع جرائم را 112 درصد در کردستان دانست و گفت: 87 درصد دستگیرشدگان مرد و 13 درصد زن بودند.

رشد 470 درصدی دستگیرشدگان نسبت به پنج ماهه‌ی مشابه پارسال

وی ادامه داد: در بحث دستگیری‌ها در پنج ماهه‌ی نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال 470 درصد رشد داشتیم.

رئیس پلیس «فتا»ی کردستان یادآور شد: در بحث پیشگیری وقوع جرم در فضای سایبری، این اداره بصورت ویژه و شبانه‌روزی تیمی را ایجاد کرده که با هویت‌های مختلف موضوعات را رصد و اشخاص کلاهبردار را در این فضا شناسایی می‌کنند.

شاکری خاطرنشان کرد: یکی از عللی که باعث افزایش وقوع جرم می‌شود، ناآگاهی، نداشتن شناخت کافی و اعتماد کاربران به افراد ناشناس در فضای مجازی است.

وی یادآور شد: از کاربران اینترنتی درخواست داریم که حتماً با آگاهی در فضای مجازی وارد شوند و در خریدهای اینترنتی خود دقت کافی را لحاظ کنند تا مورد کلاهبرداری واقع نشوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا