گوناگون

نمی‌توان کشاورز را مجبور به تولیدمحصولات ارگانیک کرد

رئیس انجمن ارگانیک لرستان گفت: تولید محصولات ارگانیک یک حرکت داوطلبانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، جهانشیر شاکرمی در نخستین روز همایش دو روزه‌ اصول و مبانی کشاورزی ارگانیک اظهار کرد: خوشبختانه در مهرماه سال گذشته دفتر شعبه‌ انجمن ارگانیک ایران در لرستان با حضور مسئولان این انجمن در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد دایر و در گام نخست اقدام به عضوگیری کرد.

وی با دعوت از کارشناسان و متخصصان و فعالان حوزه‌ی کشاورزی برای عضویت در این انجمن، تصریح کرد: برای افرادی که در ظرف مدت مشخصی به عضویت انجمن ارگانیک لرستان دربیایند، تخفیف 20 درصدی درنظر گرفته شده است.

شاکرمی، شناسایی مناطق تولید، تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران محصولات ارگانیک، فعالیت برای جذب و مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی جهت عضوگیری در انجمن از جمله اهداف انجمن ارگانیک لرستان ذکر کرد و افزود: بررسی مسائل و مشکلات و ارائه‌ راهکارهای لازم در زمینه‌ی محصولات ارگانیک و ایجاد بانک اطلاعاتی در این زمینه از دیگر اهداف ما در این انجمن محسوب می‌شوند.

رئیس انجمن ارگانیک لرستان یادآور شد: این همایش قرار بود در همان ابتدای آغاز به کار دفتر انجمن استان در بهمن‌ماه گذشته برگزار شود که به‎علت نامساعد بودن شرایط جوی و برقرار نشدن پرواز هواپیما، در آخرین ساعات لغو و به امروز موکول شد.

وی در ادامه به شرایط اقلیمی و وضعیت محصولات کشاورزی لرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به تولید انواع محصولات کشاورزی به‎ویژه محصولات باغی، صیفی و سبزی در این استان، خوشبختانه از هر نظر شرایط ویژه‌ای برای تولید محصولات ارگانیک وجود دارد.

شاکرمی تولید محصولات ارگانیک را یک حرکت داوطلبانه قلمداد کرد و افزود: به هیچ عنوان با مجبور کردن کشاورزان و تولیدکنندگان نمی‌توان در این زمینه به اهداف موردنظر دست یافت.

وی بیان کرد: فرایند تولید محصولات ارگانیک یک فرایند تدریجی و آنچه برای ما مهم است و در چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی به دنبال دست یافتن به آن هستیم، دانش فنی است.

رئیس انجمن ارگانیک لرستان در پایان گفت: برخلاف کشاورزی صنعتی که در آن کارشناس‎ها ارقامی از سموم مختلف را تجویز می‌کنند، در کشاورزی ارگانیک وضعیت کمی پیچیده است و کارشناس‎های این حوزه تلاش می‌کنند با ترکیباتی خاص به مطالعه‌ تأثیرات مثبت و منفی این متغیرها بر اکوسیستم و زندگی را بررسی کنند و در نهایت به جایی برسند که با حفظ اکوسیستم به حالت طبیعی، تأثیرات منفی و بعضاً ماندگار و مخرب را به صفر برسانند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا